Schnecke überwindet ein Hindernis

Se pare că „inovație” nu este o incantație magică din Harry Potter, care o dată rostită, să facă companiile să fie mai inventive, creative și antreprenoriale. Trebuie să recunoaștem că antreprenoriatul și inovația sunt atribute ale firmelor mici. Vom vedea în continuare de ce. Există probleme legate de cultură, strategie, chestiuni politice și bugete, care trebuie depășite de liderii companiilor mari, dacă aceștia vor să se asigure că organizațiile lor sunt prietenoase cu inovația, oricum, nu îi sunt ostile. O cercetare a profesorilor de la Harvard University a cules răspunsuri de la 270 de lideri de opinie din organizații mari. Iată care au fost problemele întâmpinate și iată de ce afacerile mici nu au aceste probleme. Primul issue major este următorul: politica, războaiele interne și lipsa de aliniere. În firmele mici există arareori politică, poate numai atunci când tactica asta este in obiceiul antreprenorului. De războaie interne nu poate f vorba și vrând nevrând, toți se aliniază în spatele strategiei trasate de echipă. Al doilea issue din companiile mari este reprezentat de problemele culturale. In firmele mici, cultura se mulează după personalitatea antreprenorului și dacă acesta respiră inovație, atunci așa este toată cultura. Rezistența la inovație și rezistența la schimbare, nu are loc acolo unde sensul înființării unui start-up este chiar schimbarea. Cea de-a treia problemă este chiar inabilitatea de a reacționa la schimbare. Din nou, companiilor mici le este mult mai ușor să se adapteze. Chiar dacă oamenii vor insista că știu să își facă treaba și nu au nevoie de un nou echilibru, pierderea și recâștigarea echilibrului este în natura afacerilor pornite pe calea inovației. Un alt element care stă în calea ideilor noi în companiile mari este lipsa bugetului. Aici vorbim de lipsa bugetului pentru activități creative, adică de o frustrare că inovația nu este luată în serios. Altfel, cu problema asta se luptă toate firmele mici, dar vom considera că aici avem probleme identice. Lipsa strategiei îi a viziunii sunt elemente fără de care o organizație mare poate funcționa un timp. Pentru afaceri mici însă, lipsa strategiei nu este o variantă. Inovația pur îi simplu nu poate exista fără un fir roșu. Cei care încearcă asta au șanse mari să eșueze. Celelalte motive sunt lipsite de importanță: lipsa adoptării tehnologiilor emergente, sau recrutarea deficientă în sensul în care lipsesc competențele necesare candidaților. Se aplică companiilor mari dar sunt irelevante pentru afacerile mici, bazate pe inovație. Sper ca am dovedit încă o data de ce companiile mari au nevoie de companii mici. Pentru că nu sunt în stare să inoveze, din multiple motive. Este oportunitatea afacerilor inovative. O oportunitate pe care nu trebuie să o ratăm.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *