Mail symbols with woman using device

Puterea platformelor digitale, stă în principal în trei elemente. În primul rând, efectul de network, cel prin care sunt aduși împreună participanții, înseamnă ca un număr mai mare de clienți, atrag un număr mult mai mare de comercianți îi parteneri și vice versa. Acest efect mută costurile și riscul creării piețelor, dinspre business înspre rețea. Cum rețeaua își câștigă propriul momentum dinamic, deținătorii platformelor acționează în calitate de facilitator, pentru a împrăștia această sarcină spre un număr crescând de participanți. Este greu să ne imaginăm o platformă digitală care se rezumă la a presta servicii către clienți în mod tradițional. Un număr mic de clienți și o abordare personalizată a acestora pierde valoarea ce se poate crea cu ajutorul platformei. Fiecare client interacționează bilateral cu platforma, fără ca numărul mare de participanți să îl stingherească în vreun fel. În al doilea rând, concurența tehnologiilor– cloud, automatizare, analytics, inteligența artificială – creează o nouă economie de tip serviciu, unde serviciile sunt dinamice, la cerere și targetate, cu un impact uriaș asupra costului, nivelului de investiții și vitezei lansării în piață. Integrând procesele de business, software-ul și infrastructura și făcându-le pe acestea disponibile la cerere, afacerile, îndeosebi afacerile mici pot beneficia de servicii scalabile, modulare, plug-in. Antreprenorii si beneficiarii acestor platforme, au acces la piețe și canale de distribuție noi, fără a avea constrângerile finanțării tuturor costurilor dinainte. Abordarea în pași, face posibilă dezvoltarea afacerilor mici până la un nivel la care pot să își justifice ideile și să își concretizeze produsele sau serviciile. Cu ajutorul tehnologiei, au dispărut structurile greoaie gen siloz, care erau aducătoare de costuri îi în același timp de riscuri suplimentare. Structurile digitale, în timp ce pot face viața antreprenorului să pară mai complicată, simplifică structura unei afaceri până la nivelul la care se bazează aproape integral pe modele îi aproape deloc pe active. Tot managementul financiar tradițional care presupunea creșterea activelor pe măsura creșterii vânzărilor trebuie redefinit, la fel ca și alte teorii consacrate. În al treilea rând, „open and shared data” pot fi explorate în mod inteligent de către specialiști, inclusiv de cei din industrii adiacente, pentru a crea noi forme de valoare. Un anumit segment de clienți înregimentați într-o comunitate, sunt dispuși, dacă au căpătat încredere în platformă, să primească alte produse și servicii utile. La urma urmei, acesta este modul în care se propagă noua economie, modul în care vechile obiceiuri se fac uitate. Cu siguranță mai sunt multe alte elemente importante ale unei platforme, însă acestea trei pot fi considerate definitorii. Așteptăm părerile voastre despre subiect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *