dağlarda rehberlik hizmeti

Cu toții suntem convinși că esența unei afaceri de succes stă în inovație. Recunoaștem de asemenea că există diferențe între cei care inovează și cei care nu o fac. Din păcate, puțini știm ce îi face pe fondatorii Apple, Amazon sau Google să fie ceea ce sunt. Deși îi numim pe ambii antreprenori, există o mare diferență între antreprenorul care ia franciza unui restaurant Mc Donalds și cel care construiește un nou Amazon. Cercetătorii de la Harvard au făcut un studiu care a durat 6 ani, în care au încercat să afle care sunt caracteristicile unui antreprenor creativ, ce scoate în evidență un inovator față de toți ceilalți. Au fost intrigați să afle că majoritatea antreprenorilor nu se simt direct responsabili de procesul creativ. Ei se simt în schimb responsabili de facilitarea inovației strategice. În contrast cu aceștia, antreprenorii celor mai inovative afaceri – 15% dintre toți – nu deleagă munca creativă. O fac chiar ei. Dar cum reușesc să o facă? Cercetarea a scos în evidență cinci calități principale care caracterizează pe cei mai de succes oameni de afaceri: asocierea, curiozitatea, observația, experimentarea și networking-ul. Cercetătorii au descoperit că antreprenorii inovatori petrec 50% mai mult timp în aceste activități de descoperire decât cei fără legătură directă cu inovația. Împreună, aceste calități definesc ceea ce numim astăzi DNA-ul Inovatorilor. Și vestea bună este că dacă nu te-ai născut cu el, îl poți cultiva în timp. Imaginați-vă că aveți un geamăn identic, dotat cu aceeași inteligență și talent natural pe care le aveți și voi. Vi s-a dat amândurora o săptămâna pentru a veni cu o idee nouă și creativă de afaceri. În timpul acelei săptămâni, tu vii cu o nouă idee, fiind închis în camera ta. În contrast, geamănul vostru (1) vorbește despre asta cu alți 10 oameni – printre care un inginer, un muzician, un tată casnic și un designer – despre afacerea în cauză, (2) vizitează trei start-up-uri inovative pentru a observa ceea ce fac, (3) alege cinci produse noi pentru piață, (4) arată un prototip pe care l-a construit altor cinci persoane și (5) își pune întrebările „ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi încercat asta?” și „de ce faci asta?” de cel puțin 10 ori pe zi, în timpul activităților de observare și experimentare incluse în networking. Pe cine pariați că va veni cu cea mai inovativă și realizabilă idee? Pentru articolul integral, vizitați următorul link: https://hbr.org/2009/12/the-innovators-dna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *