Real estate industry

In majoritatea articolelor pe care le citim, legat de lumea digitală, se face o confuzie majoră între modelul de business și tehnologie. Și asta pentru că vectorul principal al evoluției lumii digitale este tehnologia. Așa cum am mai scris însă, tehnologia se alătură altor doi determinanți: efectul de network și analiza numărului mare de date pe care afacerea digitală trebuie să îl genereze și din analiza cărora poate rezulta valoare in multe forme. Acești doi determinanți sunt exponenții modelului de business, acel driver care este uitat în marea majoritate a cazurilor. Deci revenind la întrebarea noastră, se pare ca succesul unei afaceri digitale depinde în primul rând de modelul de afaceri și numai apoi de tehnologie. Poate tehnologia de una singură sa creeze un avantaj competitiv? Uneori da, însă nu o face decât în foarte puține cazuri. Inteligența artificială, machine learning și toate celelalte tehnologii care se dezvoltă zilele astea, sunt resurse obligatorii pentru afacerile care devin Unicorni, însă adevăratul succes vine din nou, din modelele de business. Un autor american surprinde această realitate într-un articol publicat cu câteva zile în urmă. El desprinde câteva caracteristici, factori determinanți ai succesului. Tehnologia unește toate afacerile de acest tip, însă așa cum trebuie, devine o resursă care poate fi accesată de aproape oricine. Așadar, afacerile digitale sunt începute de regulă de cei care se pricep la tehnologie, însă succesul provine din educația de business. Iată care sunt cele patru elemente care determină succesul:

Customer Value Proposition (CVP), este o cale de a ajuta clienții să își resolve o problemă. Cu cât este mai importantă această problemă, cu cât este mai mică satisfacția produsă de celelalte afaceri care încearcă fără success să o rezolve, cu cât este mai bună și mai ieftină soluția ta, cu atât mai potentă este propunerea ta de valoare.

A doua este Profit Formula, sau felul în care produci valoare pentru afacerea ta, în timp ce livrezi valoare unui client. Sunt patru elemente de bază în această formulă: venituri din vânzări, structura costurilor, rata profitului și viteza de procurare a resurselor. Cel mai simplu mod de a crea Profit Formula este să lucrezi invers, începând cu prețul pentru un business cu costuri mici și apoi determinând structura de cost necesară, sau într-un business foarte diferențiat, să începi cu structura de cost necesară pentru ca mai apoi să adaugi profitul necesar formării prețului. 

Key Resources sunt activele de care ai nevoie pentru a livra Customer Value Proposition unui client, însemnând oameni, tehnologie, produse, echipament și ale facilități, canale de distribuție și brandul. 

Key Processes reprezintă capabilitățile operaționale și manageriale care permit afacerii să livreze valoare într-un fel care poate fi repetat sau scalat. Acestea includ producția, bugetarea, planificarea, vânzările, marketingul și customer service-ul.Modelele afacerilor de succes au un Customer Value Propositionextrem de puternic, un sistem scalabil și stabil, în care toate elementele componente se conectează perfect, complementându-se în același timp. Articolul integral îl puteți citi aici: https://hbr.org/2018/12/digital-growth-depends-more-on-business-models-than-technology

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *