2019 Start, Two Thousand Nineteen.

Am putea spune ca începutul unui an nou este identic cu absolut oricare alt început, oricând am hotărî noi că are loc. Mai bine zis, un început este un început. Parțial este adevărat, cu precizarea că într-un fel pornim o afacere în ianuarie, în alt fel o facem în august și cu totul altfel se întâmplă începutul unei afaceri în decembrie. Începutul de an are atât o valoare simbolică, cât și o valoare practică. În mod simbolic, este extrem de potrivit să demarăm orice afacere, pe de o parte datorită începutului de ciclu temporal și pe de altă parte începutului de an fiscal. Poate părea puțin important, dar contează mereu tratamentul fiscal al start-up-urilor, așa cum de asemenea contează dinamica pe care o dă succesiunea anotimpurilor. Lăsând simbolurile deoparte, luna ianuarie începe cu o perioadă în care toată lumea pare că se recalibrează. Este perioada de început a bugetelor, perioada în care țintele sunt mai puțin ambițioase decât în restul anului. Prima jumătate a lunii noiembrie este caracterizată de o acalmie aparentă, datorată vacanței pe de o parte și pregătirilor de demarare a activității pe de altă parte. Este perioada perfectă pentru a medita la planul de lucru pentru anul care urmează. Chiar dacă nu ne ținem de el, un plan structurat pe direcții principale, un wish list adevărat, este mai mult decât necesar. Știu că există voci care spun ca nu merită să își facă nici un plan, însă îmi permit să le contrazic. Mințile structurate au mai multe șanse să își atingă obiectivele, iar planurile făcute la începutul anului au șanse mai bune să se transforme în realitate decât planurile creionate vara. În afară de a înșira pur și simplu dorințe pe o foaie de hârtie, ajută foarte mult și o ordine a priorităților. Prioritățile sunt generate de resursele care sunt necesare atingerii lor pe de o parte și de ordinea lor logică pe de altă parte. Altfel spus, putem seta prioritățile în ordinea simplității lor, dar de cele mai multe ori, logica ne obligă să alternăm obiective simple cu altele mai complicate. Cele mai complicate lucruri nu se pot prevedea neapărat, întru-cât apar de obicei pe neașteptate. Cu toate acestea, planurile de început de an au fost întotdeauna benefice. Ce mai putem spune despre luna Ianuarie? De obicei prima jumătate pare nepotrivită comunicării. Publicul este mai puțin receptiv, fiind mai puțin prezent pe de o parte și sătul de abundența de informație a lunii Decembrie pe de altă parte. Dacă totuși aveți ceva de comunicat și credeți că este destul de inovativ pentru a întoarce capetele consumatorilor, atunci comunicați orice, în orice perioadă. Ar mai trebui spus ca pentru un start-up-er, începutul de an pare a fi o frână de mână, tot dinamismul și entuziasmul acestuia părând a fi cartușe trase în aer. Adevărul însă este ca începutul de an, prin inactivitatea majorității este o ocazie bună pentru start-up-er de a întreprinde activități principale, pe care altfel nu ar avea timp să le întreprindă. Planuri în privința structurii asociaților, rafinări mai mici sau chiar mai mari ale strategiei, schimbări care de obicei presupun întreruperea platformei informatice sau întreruperea temporară a furnizării de servicii. Altfel spus, se pare ca începutul de an este o perioadă în care bateriile se consideră încărcate și toate oportunitățile par a fi deschise. O perioadă similară mai este doar în luna august, însă atunci nu avem înainte decât trei luni jumătate, față de șase luni jumătate în cazul începutului de an. Un antreprenor inteligent profită de orice oportunitate îi iese în cale. Altfel spus, revenim la ceea ce spuneam în debut: un început este un început indiferent de perioadă. Dar dacă avem oportunitatea să beneficiem de începutul anului, nu merită să ne lamentăm că nimic nu se mișcă, într-o depresie cauzată de sfârșitul anului precedent. Așa că: spor la planuri! Toți suntem la fel. Trebuie să facem un efort să pornim motoarele, însă ianuarie este cel mai potrivit moment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *