Smiling thinkers
Comunitățile sunt grupuri de oameni care au o cauză comună, pentru care merită să militeze. Un interes comun nu este de ajuns, la fel cum nici o cauză comună nu creează o comunitate dacă nu trezește un sentiment de nedreptate, de neputință sau orice alt fel de slăbiciune. Dacă nu identifică o mare oportunitate, un zăcământ potențial sau o semnificație. De cele mai multe ori, comunitățile se creează fiind ținute la un loc pe termen lung de generozitate, adevăr, franchețe. Această generozitate trebuie să reprezinte o calitate a grupului respectiv pe care acesta o regăsește în sine o dată cu nevoia de a rezolva problema, oportunitatea identificată, alături de alții

Comunitățile se creează spontan, dar mereu în urma unei inițiative. Promotorii acestei inițiative sunt aceia care ajung la esența problemei, fiind dispuși să aloce timp și resurse, în același timp identificând nevoia unui grup mai mare de oameni care sunt activați de aceiași cauză. Yuval Noah Harari, arată în Sapiens, că o caracteristică de bază a acestei rase, pe baza căreia s-a dezvoltat accelerat până la a deveni cea mai puternică rasă de pe Pământ este chiar capacitatea de a face lucruri împreună, în grup. Dacă până la apariția internetului și implicit până la liberalizarea comunicării, comunitățile au fost limitate la câteva sute sau mii de participanți, în zilele noastre, comunitățile pot ajunge la milioane de membri, singura constrângere fiind legată de barierele culturale, sau de obișnuințele de comportament. Iată cum este posibil ca anumite cauze să strângă în jurul lor milioane de aderenți, pregătiți să reacționeze atunci când lidershipul comunității le-o cere, dar mai curând, intrând benevol într-un mecanism în care interacțiunea dintre membri creează valoare. 

La Human Finance ne-am gândit să creăm o comunitate, și observăm că apar mai multe elemente care ar putea defini una. Dorința noastră de a transforma antreprenorii inovatori în succese locale, poate conduce la dezvoltarea unei forțe economice în această zonă a Europei, la mutarea centrului de greutate a inovației mondiale, înspre o zonă care astăzi nu are decât o resursă. Această resursă însă este cea mai importantă: inteligența! Și nu orice fel de inteligență, ci inteligența inovativă. Și nu orice fel de inteligență inovativă, ci una a unor oameni, antreprenori, care cred în valori morale și etică. Noi le vedem ca fiind forțele care vor schimba lumea, care va coagula celelalte resurse pentru ca la un loc să se transforme într-o emulație care va duce omenirea dinspre tradițional și dezbinare către digital și încredere. Antreprenorii din inovație și etici cred că sunt prea puțini și ne-băgați în seamă pentru a se crede parte dintr-o comunitate. Dar adevărul însă este că suntem mulți. Credem că este marea șansă a României și a acestei părți a Europei. Șansa ca ea să renască, într-o paradigmă total diferită de cea prezentă. Aceasta este cauza pentru care am pornit lupta. Dacă se va dovedi reală și în pas cu timpurile, atunci se va transforma în comunitate. Dacă nu, vom adapta această luptă până când vom reuși să îi găsim rețeta. Credem în ceea ce facem și suntem abia la început.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *