industry-2738405_1920

Se spune că prețul este stabilit de către piață. Cu sigurantă că pentru fiecare nevoie există un preț pe care consumatorii sunt dispuși să îl plătească. Care este filozofia prețului în epoca inovației? Dar în cea digitală? Fiecare „value proposition” are filozofia ei. Consumatorul este dispus să plătească pentru valoarea pe care o primește, fie că este vorba despre timp, calitate, usurință, simplitate, convenientă sau chiar prestigiu. Unii sunt dispuși să plătească pentru a fi incluși într-o comunitate, iar alții plătesc pentru a face un bine social alături de satisfacerea nevoii. Se pare că asta este tendința în ultimul timp. În inovație, se produce o transformare a filozofiei resurselor. Pot să ofer un serviciu sau un produs către zeci de mii de consumatori în același timp, față de a oferi ceea ce am celor ce locuiesc in cartier. Pot să folosesc aceleași resurse pentru a satisface foarte multe nevoi deodată și în cazul acesta costurile se diminueaza foarte mult. Aceasta – contrar unor convingeri actuale – nu se întamplă pentru a ne crește profitul ci pentru a crea o noua piață cu mult mai mulți clienți față de cum eram obișnuiți. Și nu orice fel de clienți, ci clienți foarte satisfăcuți. Clienți care mai târziu vor cumpăra și alte produse la fel de simple și convenabile ca primele și vor transforma afacerea într-una foarte scalabilă și foarte profitabilă. Așadar, țintele inovației noastre trebuie să fie setate încă de la inceput în mod corect. Nu trebuie să ne fie frică de volume și nu trebuie să ne zgârcim la profit. Acesta va veni numai atunci când vom putea să îl ignorăm. Vorbim despre un alt model de afaceri. Unul care rămâne la fel de strategic ca și cele clasice dar care genereaza valoare conform unei alte filozofii. Da, prețul este stabilit de către piața, dar este influențat de valoarea pe care o genereaza către clienți afacerea noastră. Pe masură ce consumatorii vor înțelege că digitalul este mult mai convenabil, acesta va caștiga teren. Nu în toate domeniile și nu pentru toate segmentele, însă îndeajuns de mult pentru a îndepărta granițele și a afecta societatea regional și chiar global. Ați putea spune că limba și obiceiurile culturale sunt bariere pentru extindere însă acestea se vor estompa o dată cu trecerea timpului. Generația tănâra a scapat deja de aceste complexe. Este o generație diferită, iar cei ce o consideră ciudată fac o mare greșeală. Noi, cei ce am clădit trecutul în mințile noastre suntem cei ciudați. Rămâne de văzut, însă acesta este sfatul nostru. Prețul nu mai este atât de important ca și construirea de comunități. Reușita, succesul, vin din această zonă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *