symbolic-3156547_1920

În viața multor companii vine un moment în care suntem puși să facem o prezentare a afacerii. În acel moment suntem tentați să ascundem anumite lucruri și să prezentăm anumite avantaje într-o lumină mai favorabilă. Este o abordare potrivită? Se pare că da, pentru că marea majoritate a celor care fac prezentări vorbesc numai despre reușite, avantaje și potential pozitiv. Cum ar fi însă dacă alături de toate aceste lucruri pozitive am atinge în treacăt și lucrurile mai puțin bune? Iar lucrurile acestea ar putea fi prezentate ca și probleme pe care le cunoastem, suntem constienți de dezavantajele pe care ni le aduc, dar facem tot posibiliul să le îndepărtăm. Mai bine zis, am putea vorbi despre riscuri asociate fiecarui lucru pozitiv. Pentru că toata lumea știe că fiecare reușită are asociate riscuri potențiale. Să spunem că vindem un produs unic pe piață. Ar trebui să îl prezentăm ca și cum va rămâne unic la nesfârșit? Sau ar trebui să vorbim despre posibilitatea de a fi copiat și de acțiunile la care ne-am gândit ca să minimizăm aceste riscuri? Cum le minimizăm? Dezvoltând functionalități în mod continuu în așa fel încat orice copy-cat ne va întări capacitatea de leadership, creand cu adevarat o piață pe care noi sa o putem conduce. Window dressing este o sintagma folosită la înfrumusețarea „perdelelor” afacerii în așa fel încat să fie percepută mai bine decât este cu adevărat. Putem face asta? Cum va fi privită această încercare, imediat ce dăm acces investitorilor la măruntaiele afacerii dându-le șansa de a descoperi adevărul? Acest fel de a prezenta afacerea este așa de răspândit in lumea business-ului încat investitorii se așteaptă să găsească scheleți în dulap imediat dupa achiziție. Ei pun aceasta posibilitate în preț și sunt pregătiți să descopere cât este de mare neconcordanța între prezentarea noastră și realitate. Sfatul nostru însa este altul: fiți transparenți. Vorbiți deschis despre slăbiciuni și impresionați audiența cu sinceritatea voastră. Veți avea întotdeauna de caștigat din atitudinea deschisă și din corectitudinea comunicării. Evident, nu trebuie să punem lucrurile bune și pericolele la un loc și să le acordăm aceeași importantă. Dacă am avea la fel de multe lucruri bune cât și rele, nu am încerca să vindem sau să mărim capitalul afacerii. Este bine însă să construim alternative pentru orice situație. O afacere este bună de vândut dacă funcționeaza ca și cum nu s-ar vinde niciodată. Investitorul trebuie să vadă în ea, potențialul de a o imbunătăți, de a o face mai mare și mai buna. Cine ar vrea să cumpere o afacere perfectă, la care să nu mai aibă nimic de făcut?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *