indoors-3246115_1920

În timpul vieții afacerii noastre, atât la început cât și către perioada de maturitate, suntem asaltați uneori de oferte de consultanță. Ar fi ușor de refuzat, dar aparent se referă la funcțiuni pe care eu nu îmi permit le am sau nu știu ar trebui le am. Cum evaluez ofertele respective? Cum hotărăsc dacă apelez sau nu la un consultant? Părerea noastră din acest punct de vedere este foarte subiectivă. Credem vremea consultanților tradiționali a trecut. Există astăzi  atâtea surse de informare, încât este la îndemâna întreprinzătorilor afle soluții punctuale la nevoile lor punctuale. Activitatea de mentorat pe de altă parte este destinată ghidajului celor ce sunt la început de drum. În cazul în care afacerea suferă de o problema acută, aceasta poate obține un diagnostic practic în câteva ore de discuții. Este puțin probabil sufere de o problema atât de gravă încât diagnosticul dureze între două săptămâni și o lună pentru a fi unul corect. Consultanții sunt buni pentru externalizarea anumitor activități care fie nu sunt permanente, fie sunt atât de specializate încât nu se justifică angajăm persoane competente. În special se pot externaliza fără probleme activitățile de suport. Resurse umane, salarizare, contabilitate sau administrativ, pentru toate acestea există soluții externe. Este greu de spus suntem împotriva consultanților dar cu siguranță suntem împotriva consultanților tradiționali. Afacerile inovative cărora și noi ne adresăm nu au nevoie de sfaturi elaborate în legătură cu businessul de bază. Ne referim cel puțin la afacerile începute și conduse rezonabil de bine de către întreprinzători. O oferta asemănătoare cu a consultanților am putea primi din partea unor potențiale alianțe însă acestea ne oferă o anumită împărțire a veniturilor suplimentare obținute cu ajutorul lor, ori asta este cu totul altceva. Alianțele se pot dovedi benefice atunci când noi nu putem sau nu știm cum accesăm un segment de clientelă anume, care este deja captiv al altei afaceri. În același fel, putem dezvolta un business unit pentru care nu avem un interes strategic. Considerăm mai potriviți consultanții care muncesc efectiv alături de noi decât cei care ne analizează afacerea pentru o peioadă lungă de timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *