failure-3791091_1920

Momentele delicate sunt cele care fac caut ajutor. Fiecare dintre noi știe când situația se înrăutățește, însă unii o conștientizează mai devreme iar alții mai târziu. Care este momentul în care lucrurile sunt evidente? Simptomele problemelor apar la tot pasul. Profilul nostru psihologic este croit în așa fel încât suntem fie agresivi și optimiști, fie prudenți și pesimiști. În primul caz, este de mare ajutor o persoană mai orientată către risc care ne pondereze și ne atragă atenția atunci când mergem pe marginea prăpastiei. În celălalt caz, afacerea nu poate progresa suficient dacă întreprinzătorul vede numai pericole înaintea lui. Aceste caz este mai complicat, dar oricum rezolvarea este aceeași. O persoană mai optimistă care aibă voie împingă lucrurile atunci când trebuie ne asumăm anumite riscuri. Oricum, marea majoritate a întreprinzătorilor se încadrează în prima categorie. Optimiști. Dincolo de profilul întreprinzătorului însă, este posibil trăim periculos datorită unor greșeli inerente. Nu există antreprenor care nu greșească, doar unii sunt flexibili și recunosc rapid eroarea iar alții sunt căpoși și persistă în greșeală până în pânzele albe. În cazul greșelilor inerente, recunoscute sau nu, primul simptom este legat de vânzări. Acestea pot fie reduse, mult mai reduse decât ar putea fi dacă modelul de afaceri ar fi potrivit, sau dacă propunerea de valoare către consumatori ar fi mai simplă și mai utilă. Este posibil nu luăm în seama aceste aspecte, așteptând mai adăugăm o funcționalitate produsului și încă una și încă una, până când se termină resursele alocate dezvoltării. Aceste erori pot fi detectate din timp dacă avem un ochi critic care analizează mereu ce se petrece în firma. Este bine fie din afară pentru a nu fi intoxicat de aceeași „pasiune” cu care suntem intoxicați și noi. În al doilea rând, atunci când modelul de afaceri este potrivit iar vânzările sunt conform așteptărilor, putem avea probleme cu încasările. Mai exact, dacă vindem pe credit și cumpărăm de la furnizori cu banii jos și dacă peste toate astea facem și stocuri de materii prime sau produse, atunci creăm o nevoie de capital de lucru mare, de care ar trebui fim conștienți dinainte. Dacă nu suntem la curent, sesizăm această problema în lipsa încasărilor sau în insuficiența acestora pentru acoperirea plăților. Este important știm unde căutăm pentru a lua deciziile corecte. O dată cu reglarea clienților și furnizorilor este posibil vânzările scadă, însă totul reprezintă o mișcare sănătoasă pentru afacerea noastră. După acumularea capitalului de lucru necesar, vom putea din nou ajungem la acel nivel ridicat de vânzări. Dacă nu știți cum identificați problema este bine căutați ajutor. Ajutorul principal vine din mentorat. Depozitul nostru de sfaturi va stă oricând la dispoziție.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *