doors-1767563_1920

În principiu nu există afaceri care să nu facă greșeli. Unele sunt punctuale, altele sunt de principiu și sunt făcute de toata lumea implicată în afacere, de la un capăt la altul al spectrului. Vom enumera numai cateva greșeli pe care le-am întâlnit mai des. În primul rând, întreprinzătorii sunt absorbiți de afacerea zilnică, de problemele pe care le întâlnesc la tot pasul și nu se mai gândesc la strategie. Este foarte greu, daca nu îți setezi timpul ca atare, să fii ambidextru, adică sa nu fi numai dreptaci sau stângaci. Ar trebui să te poți opri din vâltoarea treburilor zilnice și să realizezi că ziua de astazi ar putea fi mult mai puțin complicată daca ți-ai putea imagina urmatorii ani. Și asta pentru că dacă nu ști unde vrei să ajungi, este posibil să nu ajungi acolo niciodată. Așadar, lipsa unei orientări strategice este prima mare greșeală. Poate că întreprinzătorul trece la început printr-un proces de gândire strategică, dar nu face asta sistematic. Greșeala numarul 2 este lipsa planificării judicioase a costurilor. Ne trezim la un moment dat că nu mai avem bani si tot ceea ce ne-am imaginat că se va întampla nu mai are sens. Fie că am apreciat greșit sau insuficient costurile de funcționare, fie că nu le-am apreciat deloc și ne-am imaginat că totul va fi bine. Ar trebui să știm în orice moment ce resurse avem disponibile și să apreciem lunar felul în care le-am cheltuit luna precedentă. Apoi, în funcție de orizontul de timp pe care l-am prevăzut, să dozăm eforturile căt mai eficient în așa fel încât să ajungem la destinație. Este ca și cum avem un rezervor de benzină și trebuie să parcurgem distanța dintre doua stații de alimentare. Dacă mergem conștiinciuos și cu ochii pe consum, vom putea să facem numai câteva excese, atunci când este necesar. Dacă nu ne pasă de consum sau de locația stației următoare putem să mergem cu ochii închiși și să acceleram fară rost din când în când, pentru a ne simți mai bine. Nimeni nu ne garantează însă întregul traseu. Cea de-a treia greșeală a companiilor inovative este legată de piață. Auzi de multe ori: „asa e când afacerea e facută de programatori” și nu te poti gândi că nu există un sâmbure de adevăr. Cei care inovează trebuie să aibă expertiză în piață, în domeniul în care o fac. În așa fel încât piața să le perceapă oferta ca fiind de valoare. Se spune că nu contează ce credem noi că vrea piața, ci ce crede piața că vrea piața. Deseori, învăluiți de seducția unui produs nou sau a unei idei care ni se pare fantastică în calitate de creator al ei, nu mai menținem o legatură reală cu piața și ne îndepărtăm de nevoile ei. Trebuie să reevaluăm permanent apetitul real al pieței pentru a nu ne trezi prea târziu. Să ne acordăm instrumentele continuu cu melodia pieței. Doar așa vom crea armonia de care avem cu toții nevoie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *