pill-3203069_1920

Un prim pas important este știu cifrele contează. Care sunt acele cifre, este o întrebare la fel de importantă. O dată aflat răspunsul, rămâne în conștiința întreprinzătorului pentru totdeauna. Se obișnuiește cu informația respectivă și nu mai poate lua decizii fără informații financiare relevante. Pe scurt, răspunsul este următorul: informațiile relevante sunt cele care contează cel mai mult pentru afacerea în cauza. Cele care trebuie stea la baza deciziilor de business zilnice. Care pot fi acestea? În primul rând informațiile despre piață: vânzările de orice fel, capacitatea firmei de a genera cash sau nu în condițiile în care colectarea vânzărilor, plata furnizorilor și situația stocurilor sunt făcute în mod disciplinat. Informațiile despre costurile asociate, care trebuie fie în principiu mai mici decât prețul produselor. Fără discuție, costurile indirecte ar trebui fie o ștacheta față de care ne măsurăm permanent marjele de profit direct. Dacă promovez o disciplină financiară strictă, va trebui am informații despre plăti și despre încasări, concomitent cu cele privitoare la termenele de plata și încasare. Trebuie știu în orice clipă cum se împletesc aceste elemente și care sunt efectele finale ale acestora. Toate aceste elemente au și efect final fie nevoia de capital suplimentar, fie resurse disponibile pentru cheltuieli necesare sau investiții. Fără informațiile de mai sus nu putem ști aceste cifre. Putem cel mult le intuim în funcție de câți bani avem în cont. Însă această informație poate fi înșelătoare. Poate fi bazată pe elemente conjuncturale și poate nu surprindă un trend. Cu cât afacerea este mai complicată, cu atât managerul trebuie știe mai multe lucruri. Ar trebui informația fie multiplicată în funcție de unitățile de business și ar trebui primească informații referitoate la legăturile dintre acestea și felul în care rezultatul final reflectă toate rezultatele acelor afaceri individuale. Aici ne referim însă la afacerile din domeniul inovației. Acestea nu par a fi atât de complicate însă dinamica cifrelor este întotdeauna non standard, în așa fel încât avem mai multe planuri pe care tebuie le supraveghem în paralel. De obicei avem mai multe afaceri care se comportă ca una singură și aparent au atașate un singur set de date. Avem nevoie separăm ceea ce pare a fi unitar și ne uităm diferit la performanță activităților diverse. Sfaturile noastre sperăm va stimuleze dorința de cunoaștere. Știm apoi veți fi deodată mai buni, mai siguri sau poate cine știe: mai nesiguri. Pentru cu cât ști mai mult, cu atât îți dai seama ști mai puțin. Se aplică și in business.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *