up-2081170_1280

Începutul unei afaceri poate fi dificil dar în aceeași măsură este frumos. Grijile adevărate încep abia după ce încep adevăratele cheltuieli, în așteptarea pragului de rentabilitate care este o țintă mișcătoare. Și aparent se îndepărtează zilnic. Deci nu  așteptați la provocări dificile în primele zile. În primul rând nu sunteți încă conștienți de responsabilitatea pe care v-ați asumat-o. În al doilea rând sunteți excitați de frumusețea planurilor și de genialitatea ideii. Toți prietenii ne felicită și rețelele sociale abundă de felicitări și încurajări. Nu discuntăm nimic. Luăm totul de bun. Tot ce zboară se mănâncă. Mi-a plăcut întotdeauna perioada de început. Ești prieten bun cu toți partenerii. Nu există frustrări legate de implicarea fiecăruia. Nu există lucruri importante nespuse. Comunicăm așa cum ar trebui o facem. Apoi începem discutăm mai în detaliu. Când ajungem discutăm cifre, de obicei amânăm discuția pentru altă dată. Nu este importantă în această fază. Și adevărul este nu e importantă. Dacă nu ar există acest entuziasm de început de drum, multe firme ar rata probabil startul. Așa, vrând nevrând, se adâncesc în provocări și la un moment dat, responsabilitatea îi copleșește.  Este o „amăgirepozitivă. Una dintre puținele amăgiri pozitive ale vieții. Deci începutul nu este greu. Este frumos. Discuțiile strategice sunt la tot pasul. Ideile se rafinează și se simplifică în așa fel încat devin „idei bune”. La ce va trebui ne gândim totuși? În primul rând la formalizarea echipei. Alături de fondatorii inițiali avem nevoie de competențe noi. Prieteni, colegi, cunoștințe. Dacă nu sunt destul de cunoscuți sau destul de seniori pentru a fi asociați, va trebui  îi contractăm ca și executanți. Iar apoi va trebui lăsăm ușa deschisă noilor asociați. Apoi va trebui formalizăm strategia. Un timp va trebui fie un draft de strategie. Un draft care poate fi modificat și ajustat întruna. Pentru timp de câteva luni, strategia va fi „work în progress”. Acesta este un lucru pozitiv în afacerile inovative. Ideea trebuie simplificată la maxim ca și oferta pentru clienți. Ei trebuie înțeleagă totul clar. Nu trebuie decodifice sau descifreze nimic. Asta este ceea ce trebuie facem noi. În beneficiul lor și al nostru. Urmează rafinarea modelului de afaceri. Este din nou o perioada frumoasă care durează destul de mult. Cam astea ar fi activitățile de la începutul drumului. Dacă ați început o afacere va felicităm și va dorim succes. Dacă nu ați început încă, va încurajăm o faceți. Merită.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *