strategy-791197_1920

Resursele, alături de activități și funcțiuni sunt elementele care alcătuiesc structura firmei. Pe această structura se sprijină avantajul față de concurență. Potrivirea acestor trei elemente face structura fie solidă sau instabilă. Resursele în mod special determina în mare măsură cât de realiste sau nerealiste sunt activitățile alese și funcțiunile desemnate. Resursele sunt de natură materială sau nemateriala. Valoarea celor nemateriale crește mereu, în așa fel încât resursele materiale devin la un moment dat nesemnificative. Și asta pentru în loc cumpărăm o clădire, închiriem una. La fel cu echipamentele, software-ul, mașinile. Nu facem aici o apologie pentru una sau altă dintre variante, însă având în vedere ne adresăm unor afaceri inovative, credem cel puțîn la început, face sens închiriem resurse decât le cumpărăm. Și asta pentru nu ne interesează proprietatea acestora, ci suntem mai interesați de utilitatea lor. În al doilea rând, pot am acces la cele mai noi variante ale mașinăriilor sau programelor, fără a fi nevoit aștept se amortizeze integral sau caut pe alțîi care vrea le cumpere pe cele vechi. Banii pe care trebuie  îi imobilizam în active sunt cu siguranță mult mai puțini atunci când trebuie le închiriem. Există o discuție atunci când vorbim de calcule făcute pe 10 ani, dar la urmă urmei cine are posibiltatea investească în active încă de la început? Va trebui deci știm ce avem nevoie pentru a ne pune în practică strategia. Apoi în funcție de resurse și de posibilitatea de a ni le asigura, stabilim ce activități și funcțiuni vrem avem. În final în baza acestei structuri ale cărei elemente trebuie se potrivească între ele, ne definim avantajul față de concurență. În practică, aceste lucruri se fac în paralel și resursele se obțîn pas cu pas, în funcție de viteză de dezvoltare a afacerii. Se întâmplă deseori avem mai multe resurse decât ne este necesar in acel moment. În acest caz avem de a face cu o risipă de resurse care uneori se poate dovedi benefică afaceri, indiferent cât de contraintuitiv ar părea asta. Alteori putem avea de a face cu mai puține resurse decât cele necesare, caz in care afacerea devine extrem de stresată, ceea ce poate duce la nemulțumiri și tensiuni interne. Va trebui deci dimensionăm cât mai bine atât afacerea cât și resursele, pentru a ne feri de probleme. Vorbind despre structutra firmei, acestea ar fi resursele. Despre activități și funcțiuni in conversații separate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *