typing-849806_1920

Atunci când oamenii cer un sfat, de obicei întreabă despre pierdere și nu despre profit. Asta pentru pierderea pare vină din exteriorul firmei pe când profitul vine din interior. Ambele sunt ale afacerii însă bucurie sau tristețe, ambele emoții vin din interiorul nostru atunci când afacerea câștigă sau pierde bani. Psihologii spun sentimentele aste vin de fapt din teamă de eșec, din teamă de a fi judecați prea aspru de către cineva, atunci când eșuezi. Oricum ar fi, pierderea nu este întotdeauna ceva negativ. Există companii care au pierdut bani mulți ani și a căror valoare este atât de mare încât ne este greu numărăm zerourile. Exemplul clasic este Amazon, care a crescut an de an Făt Frumos și a generat cash din capital de lucru negativ, deși pierdrea lui s-a adâncit continuu. Dar lăsăm Amazonul deoparte și până vom crește și el, vedem alte afaceri mai mici care au potențial mare de creștere. Profitul este un ideal, la care firma poate ajunge dacă vinde un număr mare de produse. Pentru asta însă este nevoie de bani pentru dezvoltare. Dacă modelul nostru de afaceri a impresionat investitorii, ei vor pompa bani în afacerea noastră, sperând dezvoltarea la cote înalte va accelera succesul până când firma va ajunge facă profit. Între timp însă, nu dimensiunea pierderii trebuie ne preocupe, ci felul în care o acoperim. Atâta timp cât avem resurse suficiente, nu trebuie ne facem griji. Deși legea societăților comerciale spune o companie nu poate avea un capital negativ prea mare, această nu are efecte atâta timp cât pierderea, indiferent cât de mare, este acoperită în timp util. Se spune o companie inovativă care ajunge facă profit este de fapt un eșec. La fel de bine cum se spune un întreprinzător în inovație îmbrăcat în costum, trebuie aibă o problema. Ambele sunt exagerări dar au și un sâmbure de adevăr. Atâta timp cât o afacere este promițătoare, absolut toate resursele trebuie meargă în dezvoltare și în consecință, generarea de profit este amânată. Despre costum nu știu ce zic, dar probabil este foarte neobișnuit pentru o persoană din lumea nouă. Revenind la întrebarea inițială, atâta timp cât îmi onorez plățile la timp, nimeni nu poate îmi ceară insolvență, indiferent cât este de mare pierderea. Deci fie profit fie pierdere, cuvântul de baza este „creștere”. Apoi mai rămâne de văzut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *