board-3695072_1920

Literatura de specialitate descrie o curbă a vieții unui produs. Dacă ne comportăm ca în cărți, este probabil produsele noastre urmeze acea traiectorie? Ce se întâmplă dacă ne comportăm altfel decât în cărți? Avem capacitatea facem acest lucru? Și dacă ne comportăm altfel decât în cărțile de business, avem vreo șansă reușim? Iată întrebări valide, ale căror răspunsuri nu au apucat își facă loc în multe publicații. Nu de altă, dar cărțile s-au transformat în publicații on-line și avem astăzi colecții de articole care pot fi citite la cerere, găsindu-le dând search pe cuvinte cheie. Reevenind la curbă vieții unui produs, de ce ar trebui el respecte evoluția descrisă statistic? De ce nu am putea transformăm produsul o dată la o anumită perioada de timp, adăugând noi și noi caracteristici până când hotărâm lansăm un alt produs cu care ne comportăm după același tipar? Știu, viață de întreprinzător este obositoare, dar asta numai dacă faci parte din lumea tradițională. Orice ieșire din obișnuință poate părea un mare efort, dar dacă obișnuință noastră este însăși inovația, cum oare mai putem obosi atunci? Așadar, important devine ritmul inovației. Probabil nu putem îmbogățim produse fără ele fie asimilate complet de către piață, însă aici intervine artă întreprinzătorului. Artă de a ști ce și când vrea consumatorul. Artă de a anticipa atât nevoile pieții cât și mișcările concurenței. Artă de a dezvoltă linii noi atunci când cele vechi par se epuizeze, artă de a continuă investițiile în același domeniu, aprofundand experiență obținută în timp. Am întâlnit companii mari care deși au înțeles viitorul afacerilor stă în inovație, nu știu cum o introducă în vechiul model de afaceri. Unii au ales creeze inovation hub-uri însă lăsând această activitate în afara core businessului, nu fac decât cheltuiască bani, pe care i-ar putea investi pentru a cumpără soluții dezvoltate de companii independente. Când afacerea pornește încă de la început cu inovația înglobată în modelul de business, echipele sunt modul ideal de a stimula creativitatea. Dacă atmosfera generală este dominată de ritmul inovativ, toată lumea înțelege încă de la început care este direcția. Mai mult decă atât, oamenii nu se plictisesc. Se pare inovația este în codul genetic imediat după satisfacerea nevoilor primare. Maturitate deci? Se pare niciodată. Atunci când obosim, dacă asta se întâmplă vreodată, predăm ștafeta altora mai odihniți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *