railway-1758208_1920

Amortizarea este un element contabil ciudat. Cu toate astea, fiecare dintre noi va trebui o înregistreze și după ce vom înțelege ce semnifică, ni se va părea normal. Amortizarea apare atunci când firma achiziționează un activ fix. O mașină, o clădire, un computer sau orice depășește o anumită durată de viață și o suma de achiziție. Amortizarea reprezintă felul în care valoarea activului fix se transmite ca și cheltuiala lunară asupra bunurilor sau serviciilor produse sau prestate în fiecare luna. Dacă în loc de a cumpără un activ, l-am închiria, acea chirie lunară ar reprezenta cheltuiala lunară aferentă. Pentru alegem îl cumpărăm, înregistrăm amortizarea lunară. Există convenții pentru fiecare tip de activ, care stabilesc numărul de luni în care va fi amortizat. Atunci când această perioada se termină, activul respectiv rămâne fără valoare în evidențele contabile, chiar dacă încă mai produce valoare. Convențiile contabile nu sunt perfecte, sunt numai înțelegeri ce privesc anumite aspecte. Ce mai putem spune despre amortizare? Este singură cheltuiala non-cash, adică singură cheltuiala a cărui plată integrală a fost făcută în momentul achiziției. Datorită calității ei de a fi non-cash, se ignoră atunci când trebuie calculăm mișcările de cash din timpul unei luni. Așadar amortizarea nu afectează contabilitatea însă trebuie fie acolo. Ce ar mai trebui spus: o dată la câțiva ani, clădirile se reevaluează și valoarea lor recalculată este actualizată în bilanț. Acest lucru însă, nu afectează amortizarea. La începutul fiecărui an, putem hotăra care va fi metodă amortizării unui activ. Dacă acesta se califică condițiilor, se poate alege amortizarea accelerată, adică într-o perioada mai scurtă și cu sume mai mari la început. Evident această cheltuiala, ca oricare alta, reduce profitul firmei și în consecință reduce taxele de plată. Așadar, amortizarea poate influența unele aspecte ale evidenței contabile, fiind la dispoziția întreprinzătorului o decizie în privința ei. Întreprinzătorii nu trebuie știe contabilitate însă sunt câteva lucruri pe care trebuie le înțeleagă. Astfel, el va percepe cele două componente ale activității in același timp, atât operațiunile cât și partea financiară.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *