unicorn-3791460_1920

Start-up înseamnă început de drum. O luna sau un an, situația nu se schimbă prea mult din acest punct de vedere. Greșelile de început pot fi de obicei îndreptate fără suferință. Oasele sunt încă moi și elastice. Putem începe cu talentul. Acesta nu ar trebui lipsească nimănui. Dacă ai talent, ești un întreprinzător în devenire. Dacă nu ai, trebuie aduci lângă tine oameni care au. Tu ai ideea și ei au talentul. Tu ai experiență și ei au capacitatea de a se lupta cu concurență. Cam așa se pune la punct o echipă de început. Ar mai fi și tehnologia. Este nevoie și de un expert în acest domeniu. Altfel, inovație fără tehnologie, este greu de imaginat. Am văzut multe pitch-uri în care erau prezentate soluții software care puneau la un loc alte rețele existente pentru a extrage din ele o anumită componentă. Credem orice afacere are nevoie de substanță, alături de echipa. Substanță este construită din experiență într-un domeniu anume. Substanță este cea care aduce clienți în jurul produsului. Facebook nu este despre poze și povești. Este despre modul în care un sistem de socializare a devenit viral, pentru nu era altul în acel moment. Substanța stă în viralizare. În simplificarea ofertei în așa fel încât fie adoptată fără rezerve de către utilizatori. La fel sunt cazurile Amazon și Alibaba. Substanță este în capitalul de lucru negativ. În felul în care afacerile pot genereze cash chiar dacă pierd bani în continuu. Apoi companiile se transformă și devin mari și stabile. Până ajungem Amazon însă, trebuie avem grijă de substanță noastră. Fără ea, afacerea este compromisă. Sau poate nu. fim democrați cu părerile altora. O altă greșeală elementară este structurarea greșită a afacerii. Această se întâmplă datorită construcției greșite a echipei. Lipsesc competențe și în consecință lipsesc activități. O afacere nu se poate dezvoltă fără vânzări, fără marketing și alte activități „soft”. Ori activitățile „hard” de genul operațiunilor sofisticate și dezvoltării de produse nu își găsesc sensul fără cele dinainte, indiferent câtă valoare intrinsecă ar avea. Creăm afaceri șchioape și acestea șchioapătă până când ajung ia contact cu piață, sau rog, ar trebui ia contact cu piață. Atunci le ducem urgent la doctor și le insănătoșim. Doar asta costă și uneori doare. Un picior de lemn nu e chiar ca unul adevărat. Acesta este cazul fericit. Există și afaceri care excelează în vânzări dar nu au ce vândă. Acestea ar trebui se alieze cu niște specialiști de produs și slavă Domnului sunt destui. Altfel, greșelile astea pot fi fatale. nu fim însă pesimiști. Ocolim cele trei greșeli majore și dăm în altele. Asta este viață de antreprenor. Trebuie ții ochii deschiși mereu ca poți ocoli gropile. Dacă drumul ar fi fără gropi, toată lumea ar fi antreprenor. De succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *