student-849828_1920

Toată lumea vorbește în ultimul timp despre inovație. Mulți au înțeles acesta va fi viitorul. Lumea are deja nevoile de bază acoperite. Ce nu este acoperit și pare un domeniu fără de sfârșit, sunt nevoile ce ne poziționează pe o treaptă superioară nevoilor elementare. Aceste nevoi nu pot fi descoperite și în ultima instanța satisfăcute decât cu ajutorul inovației. Dacă până acum inovația ținea în special de eficientizarea operațiunilor, astăzi ea este direcționată prioritar către clienți. Oamenii sunt foarte ocupați. Își umplu cea mai mare parte a timpului lor încercând rezolve probleme greu de definit cu instrumentele pe care le au la îndemână și care de multe ori sunt nepotrivite. Inovația rezolva astfel de probleme. Ajută clienții aibă o viață mai bună, o viață lipsită de griji. Practic, despre ce este vorba? În principiu, marea majoritate a inovațiilor au caracter digital. Asta pentru asistăm la o dezvoltare fără precedent a sharing economy. Și asta schimbă aproape totul. Astăzi, produsele și serviciile pot fi distribuite, multiplicând numărul de clienți potențiali până la niveluri greu de imaginat înainte. Aceleași resurse care erau folosite pentru un număr finit de clienți se distribuie astăzi la un număr infinit de clienți. Afacerile din software development reprezintă numai o componentă a afacerilor inovative. Ele sunt de obicei orientate către produsul pe care îl dezvoltă și au nevoie de alianțe cu inovatori care știu le promoveze în piață. Din păcate, această teorie nu merge în practică. De cele mai multe ori, afacerile din software development caută un investitor imediat după dezvoltarea primului produs. Este același lucru. Inovatorii însă ar trebui reziste mai mult de unii singuri. Momentul în care hotărăsc vândă o parte din firmă pentru a se finanța, se prelungește până când produsul plasat în piață capătă tracțiune. Apoi, dezvoltarea este inevitabilă și o dată cu ea, finanțarea. Acestea sunt similitudinile dintre inovație și dezvoltare de software. Astăzi, nu mai există inovator care nu includă în modelul lui ceva digital. Afacerile seamănă între ele și prin prisma câtorva caracteristici: nu au active materiale, adică clădiri sau mașinării, și de obicei nu sunt profitabile dar au un potențial foarte mare odată cu infuzia de bani. Aceste caracteristici comune le fac foarte asemănătoare din punct de vedere al finanțării. De multe ori chiar se confundă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *