market-839574_1920

Așa cum îi este numele, lichiditatea este proporția de active lichide din totalul activelor afacerii mele. Lichide sau solide, activele mele sunt importante pentru capacitatea de a genera vânzări. În funcție de natură businessului, o anumită proporție a activelor lichide este importantă. Prea puține active lichide sunt o problema pentru securitatea afacerilor iar prea multe active lichide sunt o problema pentru eficientă acestora. Este important faci profit dar este mult mai important ai destule resurse pentru a rămâne în viață. Proporția activelor lichide provine în primul rând din strategie și în al doilea rând din felul în care se derulează afacerea. Din punct de vedere al strategiei va trebui aleg între a avea proprietăți și a folosi de proprietățile altora, lichiditatea fiind evident mai mare în al doilea caz. Din punct de vedere al derulării afacerilor, în cazul afacerilor inovative, va trebui îngrijesc lichiditatea fie mereu confortabilă având grijă mereu nu depășesc o limita de avarie. Dacă voi vinde mereu mai puțin decât limita de supraviețuire, va trebui mereu am resurse pe care le consum. Măsurarea continuă a resurselor necesare îmi va permite stabilesc o limită a consumului lunar în așa fel încât nu intru în criză. O măsurare constantă a lichidității afacerii presupune compararea activelor lichide cu pasivele lichide, idealul fiind un procent supraunitar. Depinde evident de pasivele pe care le considerăm a fi curente și cele pe care le considerăm a fi pe termen lung. Împrumuturile asociaților pot de exemplu fi clasificate pe termen lung, indiferent de felul în care sunt prevăzute în contracte. Există de asemenea datorii care nu sunt neapărat scadente în decursul unui an. Și acestea pot fi considerate pe termen lung. Managementul financiar se bazează prea mult pe cifre și contracte, prea mult pe clasificări teoretice și prea puțin pe aspectele lui practice. Fiecare proprietar știe mai bine decât i-ar arată orice indicator, când și ce trebuie ramburseze. Este de ajuns fim prevăzători, fim atenți mereu la toate aspectele businessului. Unii întreprinzători sunt prea concentrați pe vânzări și prea puțini atenți la continuitatea businessului în timp ce mult prea puțini sunt atenți la aspecte diferite in același timp. Pentru asta milităm. Pentru atenția distributivă, chiar dacă unele lucruri sunt mai prioritare decât altele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *