architecture-2864724_1920

Cu toții vorbim despre „bun simț” dar nimeni nu îl definește. Problema cu „bunul simț” este acest concept ca și toate celelalte care țin de morală, este foarte relativ. Chiar dacă cultură unei națiuni poate definească diverse tipuri de comportamente Human, noi îl vom descrie pe al nostru: The Human Factor. Acest concept este definit de multe calități, dar noi vom încerca să definim un set de 10 comportamente caracteristice. Considerăm că o afacere poate fi oricum, atâta timp cât respectă cel puțin 5 principii Human. Restrictive sau nu, influențând sau nu organizarea sau capacitatea businessului de a genera cash sau profit, aceste principii pot crea sentimentul Human, across the board, făcând conexiunea directă între personalitatea și caracterul întreprinzătorului și afacerea lui. Pe scurt, primele principii sunt următoarele:

  1. Scopul final al afacerii este satisfacerea unei nevoi sociale, care îmbunătățească viață unei comunități.
  2. Profitul poate fi numai un efect al satisfacerii nevoii sociale. Nici o afacere nu trebuie promovată decât dacă generează valoarea necesară dezvoltării.
  3. Abordarea clienților, a celor cărora le satisfacem nevoile este una constructivă și prietenoasă, fără a implica în vreun fel vreo capcană sau obligație.
  4. Transparența și fair play-ul sunt valorile comune la nivelul echipei și între echipa, clienți și furnizori.
  5. Ideea de la baza   afacerii este rodul raționamentului unui grup și este rafinată prin brainstorming.
  6. Echipa din jurul întreprinzătorului are două calități: fiecare membru se bazează pe principii solide în privința interacțiunii cu ceilalți și cu mediul înconjurător și indiferent de competență fiecăruia, toți sunt dedicați scopului final al afacerii.
  7. Deciziile privind afacerea sunt luate de comun acord, fiecare dintre membri echipei având șansă de a-și spune punctul de vedere.
  8. Succesul și eșecul sunt tratate cu aceiași măsură, fiecare fiind atribuite întregii echipe de management.
  9. Strategia, modelul de afaceri și sistemul de motivație, răsplătesc realizarea scopurilor ce derivă din scopul final.
  10. Țintele nu urmăresc exclusiv generarea profitului ci generarea valorii superioare pentru comunitate.

Fiecare dintre aceste principii pot fi înlocuite de altele mai „meaningfull”. Într-un articol următor vom analiză caracteristicile acestor principii în așa fel încât nu devenim non-human din exces de zel. În orice caz, nu avem voie judecăm, putem numai ne dăm cu părerea. Comunitatea celor Human este rugată contribuie la definirea dinamică a celor mai importante 10 principii. Fiecare nou principiu adăugat de un membru, va fi supus la votul celorlalți în așa fel încât în timp vom distila cele mai bune principii. Credem această este comunitatea viitorului. Comunitatea celor ce vor schimbă în bine lumea din jurul lor. Chiar dacă pare idealistă, comunitatea noastră nu trebuie fie perfectă. Mulți respectă 5 din 10 principii și sunt dispuși devină mai Human în viitor. Așa definim The Human factor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *