business-3071108_1920

Creșterea unei afaceri este scrisă în codul ei genetic. Unele afaceri sunt făcute crească, altele rămână mici. Însă absolut toate trebuie devină mai bune. Excelență este rețeta supraviețuirii. Creștere sau excelență, totul se reduce la inovație. Rețeta unei afaceri este încă de la început clară din acest punct de vedere. Credem ceea ce este important este previzionam excelență modelului de afaceri, de obicei prin unicitatea acestuia. Dacă asta înseamnă dezvoltare permanentă, adaptare la piață și inovație continuă, atunci realitatea va dovedi care este potențialul de creștere al afacerii. Nu credem în creștere de dragul creșterii, însă credem în excelență de dragul excelenței. Dacă va așteptați la sugestii care pot crește vânzările, le veți primi, însă numai pentru în cazul în care afacerea voastră are nevoie de ele, nu este atins potențialul de asimilare al pieței. Altfel spus, mașină rulează într-o treaptă de viteză inferioară. Motorul este foarte turat și ne deplasăm prea încet. Afacerea are potențial. Avem destule resurse pentru o viteză mult mai mare. Este posibil anumite elemente de structura nu fie la locul lor sau cine ar trebui schimbe viteză nu fie în locul șoferului. Numai genul acesta de probleme și atingerea excelenței operaționale pot fi condiții de creștere a afacerii. spunem trebuie reglăm niște componente. Încercăm ieșim din mijlocul modelului, contemplăm structura, verificăm activitățile și funcțiunile, evaluăm resursele disponibile și hotărâm: avem un bottle neck undeva. Un furtun este prea subțire sau este sugrumat. Ne lipsește o componentă sau pur și simplu cei care sunt pe anumite poziții nu sunt potriviți sau nu își fac treaba cum ar trebui. Reglăm ce este de reglat și treaba este rezolvată. A două situație este cea în care modelul de afaceri nu este cel potrivit. Prezumțiile noastre s-au dovedit false și din acest motiv nu putem crește. Ajustăm modelul. Suntem flexibili. Externalizăm funcțiuni. Transformăm costuri fixe în costuri variabile. Ne micșorăm dimensiunea pentru a crește din nou pe alte coordonate. A treia și cea mai convenabilă situație este cea în care totul merge bine și avem în față posibilitatea de a crește și cea de a ne îmbunătăți în continuare. Această este o alegere a întreprinzătorului. Nu toți avem nevoie de mai mult. Unii se mulțumesc cu ceea ce au și rămân la fel de buni de-alungul a generații. Alți însă, majoritatea, ajunși în această faza, hotărăsc crească. Creșterea pare a fi motorul civilizației. Și atunci investim în active care o susțină, profitând de economiile de scop și scala. Altfel spus, putem vindem mai multe produse similare cu aceeași platforma atâta timp cât e scalabila, poate fi mărită fără eforturi. Sau putem vindem produse diferite dar asemănătoare, folosindu-ne de clienții deja existenți. Am parcurs deci câteva formule strategice de creștere. Nu suntem in poziția de a spune produsul nu este adecvat sau prețul poate fi scăzut. Acestea sunt amănunte pe care le știe numai întreprinzătorul, manevrele respective fiind la îndemână lui. Teoria ne ajută însă dăm răspuns tuturor acestor întrebări. ne stimulăm afacerea și o ajutăm crească in ritmul potrivit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *