puzzle-226743_1920

În toate afacerile cunoscute există departamente favorizate și departamente defavorizate de catre șefi. Șefii favorizează de obicei departamentul din care provin și pe cel mai important pentru succesul firmei la un moment dat. Există o rețetă? Singura rețetă ține de bunul simț și de felul în care este recunoscut aportul fiecăruia la binele comun. Atâta timp cat toți angajații fac parte din aceeași echipa lărgită, toți au aceiași strategie pe care o urmează, cu toții se bucură de succes sau sunt sancționați cu ocazia eșecului. Atâta timp cât aceste lucruri sunt acceptate de toată lumea, există un câmp comun de bătălie. Mai departe, felul în care informația este diseminată la nivel de departament, definește de obicei comportamentul șefului în activitățile zilnice. Putem crede că importanța informațiilor este diferită de la un departament la altul însă pentru oameni, a fi la curent cu dinamica zilnică, a înțelege ce li se cere și ce nu, este extrem de important. Exemplul comercialului și al operațiunilor este foarte important pentru că el reprezintă un exemplu extrem al deosebirilor între departamente. Astăzi, dinamica afacerilor este alta, lucrându-se în echipe compuse din membrii cu competențe diverse. Este un mod de a face să dispară diferențele felului în care sunt tratate departamentele. Altfel, vor exista mereu nemulțumiri de o parte sau de alta și întreprinzătorul va fi cel care trebuie să încline balanța atenției. Încercări de tipul „teambuilding” sau ieșiri la masa în grup se dovedesc a avea prea puțin efect, oamenii socializând tot cu cei din grupurile lor, atâta timp cât nu sunt tratați cu aceiași atenție tot timpul. Echipele interdepartamentale care urmăresc obiective comune reprezintă cea mai buna variantă de lucru, care exclude asa zisele „discriminări”. În astfel de echipe, deși aportul membrilor este diferit, toți înteleg că nu pot avea succes fară aportul fiecăruia. Cu toții sunt felicitați si cu toții suferă atunci când lucrurile nu merg atât de bine. Dispare aici și dilema motivării și dilema recompenselor. Se întâmplă de multe ori ca cei de la comercial să fie recompensați excesiv in timp ce aportul celor din operațiuni să fie considerat a fi natural. Echipele multifuncționale rezolva aceste probleme. Timpul petrecut de membri echipelor trebuie să fie judicios împărțit între departamentul de origine și echipa în așa fel încât să nu schimbăm nevoia de atenție pe ineficiență. Atunci când în interiorul firmei există o unitate de elită aceasta trebuie tratată ca atare, fără teamă ca alții ar putea avea pretenții la același tratament. Se pare că și democrația are limitele ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *