pentagon-190111_1920

În toate afacerile cunoscute există departamente favorizate și departamente defavorizate de către șefi. Șefii favorizează de obicei departamentul din care provin și pe cel mai important pentru succesul firmei la un moment dat. Există o rețetă? Singură rețetă ține de bunul simț și de felul în care este recunoscut aportul fiecăruia la binele comun. Atâta timp cât toți angajații fac parte din aceeași echipă lărgită, toți au aceeași strategie pe care o urmează, cu toții se bucură de succes sau sunt sancționați cu ocazia eșecului. Atâta timp cât aceste lucruri sunt acceptate de toată lumea, există un câmp comun de bătălie. Mai departe, felul în care informația este diseminată la nivel de departament, definește de obicei comportamentul șefului în activitățile zilnice. Putem crede importanța informațiilor este diferită de la un departament la altul însă pentru oameni, a fi la curent cu dinamică zilnică, a înțelege ce li se cere și ce nu, este extrem de important. Exemplul comercialului și al operațiunilor este foarte important pentru el reprezintă un exemplu extrem al deosebirilor între departamente. Astăzi, dinamică afacerilor este altă, lucrându-se în echipe compuse din membrii cu competențe diverse. Este un mod de a face dispară diferențele felului în care sunt tratate departamentele. Altfel, vor există mereu nemulțumiri de o parte sau de altă și întreprinzătorul va fi cel care trebuie încline balanță atenției. Încercări de tipul „teambuilding” sau ieșiri la masă în grup se dovedesc a avea prea puțin efect, oamenii socializând tot cu cei din grupurile lor, atâta timp cât nu sunt tratați cu aceeași atenție tot timpul. Echipele interdepartamentale care urmăresc obiective comune reprezintă cea mai bună varianta de lucru, care exclude așa zisele „discriminări”. În astfel de echipe, deși aportul membrilor este diferit, toți înțeleg nu pot avea succes fără aportul fiecăruia. Cu toții sunt felicitați și cu toții suferă atunci când lucrurile nu merg atât de bine. Dispare aici și dilema motivării și dilema recompenselor. Se întâmplă de multe ori cei de la comercial fie recompensați excesiv în timp ce aportul celor din operațiuni fie considerat a fi natural. Echipele multifuncționale rezolva aceste probleme. Timpul petrecut de membri echipelor trebuie fie judicios împărțit între departamentul de origine și echipa în așa fel încât nu schimbăm nevoia de atenție pe ineficientă. Atunci când in interiorul firmei există o unitate de elită aceasta trebuie tratată ca atare, fără teamă alții ar putea avea pretenții la aceleași tratament. Se pare și democrația are limitele ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *