football-1481822_1920

Aceasta este o dilemă fără răspuns. Este mult mai comod să concepi afacerea singur. Însa comoditatea poate fi o afacere proastă. Chiar este? Nu știm să răspundem. Ceea ce știm însa este că dezbaterea este cheia progresului. De obicei problema este că nu ai cu cine purta o dezbatere. Dacă ai o echipă, dacă ai încredere în membri ei și în competențele lor individuale, de ce să nu discuți despre ideile tale? Cum altfel te aștepți să evoluezi? Doar cărțile și teoria se pare ca nu sunt deajuns. Nu avem nevoie de discuții nesfărșite, dar avem nevoie de discuții constante. Ideile bune se cristalizează în timp. Testezi o idee și apoi modifici premisele. Apoi o testezi din nou. Și tot așa. Unde ne vom opri cu discuțiile? Când se va finaliza ideea? Vom continua să adaptăm planurile noastre la nesfărșit? De cât timp avem nevoie. Experiența ne spune ca este posibil ca schimbările și adaptările să nu se sfârșească niciodată. Dar totul va căpta o forma intermediară la un moment dat. Poate dura trei, șase, nouă luni sau un an. Mai repede, ideea nu este destul de rafinată. Mai târziu, pierdem timpul și nu mergem mai departe. Ideea este să ajungem la simplitate în privința ofertei fața de piață. Clienții trebuie să primească o propunere simplă, pe care să o înțeleagă imediat, fară sa fie nevoiți să o decodifice sau să descifreze vreo parabolă. Ideea trebuie să genereze în spatele ei un model de afaceri simplu de controlat și simplu de înțeles de către cei care sunt implicați în administrarea lui. Credeți că Coca Cola are un model complicat? Sau Mc Donalds? Credeți că Apple este complicat? Sau Pay Pal? Sunt modele simple. Extrem de simple. Se pare că asta este secretul. Simplitatea. Deci va trebui să rafinați ideea până ajunge sa fie simplă. Nu va opriți din dezbateri până când nu ajungeți la acest moment. Nu puteți să dezvoltați ceva complicat. Nu va fi primit bine de piață. Piața nu are timp să descopere funcționalități ascunse. Va trebui să loviți exact la ținta. Nu este un lucru ușor. Probabil că simplitatea este cel mai dificil să fie obtinută. Mi s-a întâmplat dupa trei ani într-un caz și după un an în altul. Sunt sigur că sunteți mai norocoși ca mine, asa că insistați. Cine știe cum veți fi norocoși? Va urma apoi o perioadă în care este nevoie de munca grea și multe reglaje. Nu vă dați la o parte. Nimic bun nu se obține ușor. Cu cât este mai greu procesul, cu atât este mai valoros efectul. Numai să fie totul simplu. Din toate punctele de vedere. Măcar prin prisma clienților.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *