wear-3154810_1920

Segmentare pieței este un prim pas foarte important. Fără facem asta, conform cu nevoile noastre, este aproape imposibil știm ce atribute trebuie aibă produsele sau serviciile noastre în așa fel încât se potrivească nevoilor fiecărui segment căruia adresez. Cum aleg segmentul căruia adresez de fapt? De obicei îl aleg pe cel care mi se potrivește cel mai bine. Pe cel care îmi place mai mult. Dacă sunt tânăr, adresez celor de vârstă mea. Dacă sunt mai în vârstă, îmi va fi greu înțeleg ce vor tinerii dar mult mai ușor de înțeles generația mea. Dacă gândesc geografic, în cazul în care distribuția costă și prețul nu o justifică, aleg zona în care simt mai bine, zona pe care o înțeleg. Sunt adeptul dezvoltării concentrice, fie vorbim de geografie, fie vorbim de vârstă, sex sau alte preocupări. Revin, cea mai bună alegere este cea care îmi place, cea care face simt bine, în control. Vorbim aici despre primii pași. Ulterior, după ce am avut succes cu primii pași, pot extinde cum spuneam concentric. De la teenageri la copii sau la adulți tineri, nu direct la vârstă a treia, unde consumatorii sunt foarte diferiți. Voi ajunge eventual și acolo în alt pas, dar nu voi ști niciodată decât dacă voi explora nevoile fiecărei categorii. Mediul on-line poate părea diferit însă segmentarea funcționează acolo mai bine decât oriunde. Există astăzi instrumente care canalizează comunicarea noastră către care categorie credem reacționează mai repede și mai bine la oferta noastră. Putem spune există cazuri când este nevoie de două sau mai multe segmentări: cei din zonele suburbane din generația 18-27 de ani, care au acces la un terminal digital, ca și exemplu. Putem grupa consumatorii în funcție de nevoia comună sau de obiceiul comun de consum, indiferent de așazisă „categorie” în care se află. O remarcă necesară: indiferent de granițele pe care le așezăm sau de felul în care croim produsele crezând se potrivesc unui segment anume, putem și chiar trebuie vindem pasiv și tuturor celorlalți. Și asta pentru avem nevoie de reality check-uri. Piață va trebui valideze presupunerile noastre. Și călcându-ne peste orgoliul de oameni de afaceri, trebuie recunoaștem am greșit de multe ori. Adevărul este însă dacă nu știi cui vrei te adresezi nici nu știi care segment ar cumpără mai mult. Asta pentru nu desenezi produse în funcție de necesități, ci le vinzi la grămadă. S-a dovedit o abordare mai structurată are o valoare importantă în acest joc al cererii și ofertei. Deci segmentati, segmentati, segmentati. Apoi evaluați. Nu ar trebui fie greșit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *