spartan-3696073_1920

În companiile inovative, tratamentul succesului și eșecului are o conotație specială. Acesta poate avea efecte dramatice în funcție de abordarea șefului. Cum ar trebui abordăm această problema? Creativitatea nu poate fi stimulată prin organizarea tradițională a afacerilor. Iar în afară de organizare, întreprinzătorul trebuie creeze spiritul în mijlocul echipelor, în așa fel încât stimuleze atitudinea dorită. Ce vrem spunem prin organizare modernă: o structura piramidală este una care nu se potrivește creativitățîi. În schimb, organizarea pe echipe de proiect, cu libertatea membrilor de a nu respectă termene decât destul de largi și fără evaluări dese și precise, este un început promițător. Mai mult, tratamentul eșecului este mai important decât tratamentul succesului. Echipele de proiect care caută soluții inovative la provocările afacerii trebuie fie în primul rând încurajate greșească. În al doilea rând, membri echipei trebuie aibă o procedura care ii facă învețe din greșeli, se folosească de ele pentru a progresa. Ei trebuie transforme eșecurile în lecții, indiferent cât de dese sau cât de grave ar fi aceste eșecuriAceastă abordare implică o conștientizare a efectelor benefice pe care inovația le poate avea asupra activității. Pe de altă parte, nici un eșec nu poate fi punctul final al unor eforturi, ci mai degrabă eforturile nu trebuie contenească până la înregistrarea unui succes. Nu am adus vorba despre succes pentru în general succesul îl sărbătorește toată lumea. În cazul nostru însă, această sărbătorire trebuie fie ceva foarte special. Membri echipei trebuie recompensați atât din punct de vedere material cât și nematerial. Ei trebuie își dorească mai înregistreze un succes și facă eforturi pentru următorul. Succesul trebuie sărbătorit în prezența șefilor și toți trebuie demonstreze cât de important este pentru ei. Este de preferat ca șefii facă parte din echipele de proiect, nu se situeze în afară lor. Așa pot participa la viață grupului din care fac parte, în măsură expertizei pe care o au. Un șef competent, care înțelege businessul foarte bine și participa la inovație în cadrul unei echipe fără a fi șeful acesteia, este un exemplu pentru toți. Nu am vorbit nimic despre funcțiunile de suport. Și asta pentru în mod ideal, aceste funcțiuni ar trebui externalizate. În cazul în care sunt echipe interne, este bine membrii acestora se integreze parțial în echipele de inovație. Și iată cum se mai închide un cerc. Deci nu uitați: eșecul este bun,atâta timp cât se termină până la urmă cu un succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *