rubik-1834490_1920

Coerență unei afaceri este dată de păstrarea unei anumite structuri. Atunci când gândurile noastre se așează pe hârtie în mod structurat, avem multe șanse fim coerenți. Produsele pe care le creez reflectă firul roșu dacă acesta există sau sunt încercări disparate de a testa piață. Crearea uni fir roșu presupune mai mult decât un plan de afaceri însă este adevărat, începe cu asta. Gândurile trebuie așezate pe hârtie în așa fel încât aibă o legătură directă unul cu celălalt și compună la un loc un tot unitar cu un sens clar și cât mai direct. Nimeni nu poate crea un plan perfect, Nevoile oamenilor sunt atât de diverse și există atâtea relativitati, încât nimic nu poate surprinde tot peisajul competitiv încă de la început. Însă indiferent de cât de imperfecte sunt planurile noastre, avem mereu nevoie ne imaginăm o destinație a eforturilor noastre și un drum construit din acțiuni îndreptate către același scop. Această este definiția unui avantaj competitiv. Trebuie știm concurență are loc între mai multe planuri imperfecte. Cei care câștigă bătăliile sunt aceia care în primul rând au un plan. Este prima condiție esențială. Apoi, acel plan trebuie aibă un început și un sfârșit. Trebuie plece de la resursele disponibile și de la realitatea pieței, și ajungă la satisfacerea unei nevoi a consumatorului. Această nevoie trebuie fie una relevanță. O nevoie care o dată satisfăcută, va îmbunătăți într-un fel viață comunității. Drumul de la resurse și până la satisfacerea nevoii, trebuie conțină avantajul competitiv și sursele acestuia. Trebuie arate cum reușim facem ceva bun cu ceea ce avem, în condițiile în care concurență nu ne poate copia imediat. Mai departe, planul trebuie poată fi pus în practică. Cei care îl execută trebuie fie motivați o facă cât mai bine și această motivație nu vine numai din retribuție. Nouă generație este mult mai motivată de cauzele pe care le servesc. Nu mai înțeleg muncească numai pentru salariu. Vor îmbine muncă cu satisfacția personală. Vor vină și plece cu plăcere de la muncă, sau vor muncească de acasă și efortul lor fie apreciat. De regulă, planul nu trebuie fie excesiv de avangardist și trebuie poată fi înțeles atât de cei care îl execută cât și de beneficiarii lui. Mergând mai departe, execuția va reprezenta mereu o provocare. Capacitatea celor care o coordonează de a stă cu ochii pe minge, de a nu-și pierde orientarea, este decisivă. Am văzut planuri excelente, executate mizerabil și am văzut planuri mediocre executate cu mare atenție. Nici unua dintre situații nu este ideală. Păstrarea focusului, consistentă alegerilor și a sacrificiilor strategice, sunt determinante și mai mult decât atât, fiind în bătaia vântului schimbării mediului în care acționăm, sunt extrem de greu de conservat. Revenind la firul roșu, acesta este important existe în plan dar și mai important fie păstrat in execuție.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *