question-mark-3470780_1920

Un lucru atât de simplu cum pare a fi prețul produselor mele se poate dovedi vital, atâta timp cât nu are o relație directă cu costurile sau atâta timp cât nu este un instrument strategic. A fi un instrument strategic nu înseamana neapărat prețul fie foarte mic, așa cum cineva s-ar putea gândi. Poate însemne la fel de bine prețul este foarte mare. Ce vrem spunem? Vrem spunem prețurile foarte mici nu sunt instrumente strategice, ele sunt echivalentul sinuciderii. Cu o singură excepție: atunci când modelul meu de business ajută am cele mai joase costuri din piață. Atunci pot consider „low cost player” și este posibil strategia mea funcționeze. În celelalte cazuri însă, coborârea prețului nu face altceva decât distrugă valoare. Am putea crede valoarea merge în buzunarele clienților. Adevărul însă este această ruta a valorii este înșelătoare. Pentru nici clienții nu pot obține calitate atâta timp cât toată concurență vinde ieftin. Vrând nevrând, reducem costurile pentru a supraviețui și livrăm calitate îndoielnică. Ce se întâmplă atunci când creștem prețurile? De obicei facem această manevră dacă nu avem capacitate de livrare a unei cantități mari de produse sau servicii. Sau o facem atunci când sesizăm produsul poate fi privit cu suspiciune de către piață, fiind un produs inovator. Este cunoscut faptul piața percepe produsele ieftine fiind proaste. Așadar, prețul mare poate fi un instrument de comunicare în piață. Atunci când prețul nu este un instrument strategic, el trebuie în principiu depășească costul produselor sau serviciilor vândute. În al doilea rând, atunci când există produse similare în piață, chiar dacă produsele noastre au ceva în plus, este bine urmărim tendința pieței. Consumatorii vor plăti un preț mai mare numai dacă le satisfacem o nevoie specială, pe care nu o mai pot satisface alții. Evoluția în timp a prețurilor poate fi din nou strategică: ne putem lua angajamentul public o anumită perioada de timp nu schimbăm prețurile. Atunci consumatorii sunt mai degrabă atenți la acest angajament decât la prețul în sine. Putem începe cu un preț mic pentru a îl crește pe parcurs sau putem începe cu un preț mare pe care îl scădem pe parcurs. Oricare ar fi alegerea, fiecare varianta va trebui analizată și evaluată în legătură cu percepția pieței. Consumatorii sunt extrem de sensibili la comportamentul grupului din care fac parte. Ori aceeași atenție va trebui o acordăm și noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *