sktop-3194198_1920

Recrutarea pare o noțiune abstractă. La baza ei însa stă capacitatea noastra de a închega echipe competitive. Pentru a face asta, avem nevoie de două componente: cea umană și cea profesională. De oriunde am începe întrebările, ajungem repede la același fir roșu. Totul începe cu întreprinzătorul. Și dacă asta este valabilă în toate domeniile afacerii, în finance, operațiuni și vânzări, ea este cu atât mai adevarată în domeniul resurselor umane, al „organizational behaviour”. Așadar, avem ideea, avem echipa de baza – la debuturile ei – și trebuie să recrutăm restul oamenilor. În principiu vom recruta oameni care ne sunt inferiori din majoritatea punctelor de vedere. Așa că întreprinzătorul este oricum baza. Este posibil să spunem că nu este adevarat, că recrutam oameni mai buni decât noi, dar asta este apanajul geniilor. Daca sunteți genii, atunci aveți dreptate: veți căuta oameni mai buni decât voi dar nu îi veți găsi ușor. Lăsând filozofia deoparte, ne vom apuca de recrutat: la fiecare interviu vom descoperi – în măsura în care ne permite un interviu – un amestec de oameni și competente. Ăsta este motivul pentru care întrebam atât despre experiența anterioară cât și despre hobby-uri. Cel care intervievează trebuie să aibă minime cunoaștinte psihologice, altfel interviul este numai de formă. Oricum în mare orice interviu este de formă însa să spunem că dacă nu vom cunoaște un om de la un interviu, acesta ne poate ajuta să descoperim anumite deficiențe, fie umane fie profesionale, care să ne convinga că persoana respectivă nu este pentru noi. În cazul în care nu descoperim nici un aspect negativ, va trebui să începem oricum cu o perioadă de probă. Perioada de probă va fi folositoare atat pentru noi cât și pentru cel angajat, pentru că fiecare poate descoperi că și-a greșit locul sau alegerea. Presupunând că perioada de proba a trecut, vor avea de caștigat acei angajatori care prezinta o atitudine generală combinată: relaxare – inversul stress-ului – și motivație. Motivația este un element important care va fi testat în cadrul unui interviu. Intervievăm oameni, nu roboți, iar interesul nostru principal este să fim cât mai deschiși pentru că ne dorim aceeași atitudine și din partea intervievatului. Așa că va trebui să știm cum să citim printre lucrurile spuse și cele nespuse de către cel din fața noastră. Uneori, lucrurile nespuse sunt mai importante decât cele verbalizate și într-un fel sau în altul, cel din fața noastră lasă să transpire ce ar vrea să transmită non-verbal. Modestia trebuie înțeleasă. Nu trebuie confundată cu lipsa determinării. Nu avem nevoie de un om care se laudă, chiar daca așa a învațat că trebuie să se comporte la un interviu. Acestea sunt doar câteva sfaturi utile. Pentru tot ce ține de personalitatea fiecăruia și de înțelegerea celuilalt, nu credem că există un model. Fiecare va trebui să fie creativ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *