hand-2722098_1920

Mai devreme sau mai târziu, vine momentul în care trebuie îmi prezint afacerea altora. Fie aceștia sunt investitori, fie sunt potențiali parteneri, fie vreau fac o prezentare semnificativă în cadrul unei conferințe, va trebui pregătesc temeinic. Am nevoie prezentarea mea fie de impact. Niciodată nu voi putea face o prezentare de efect în care nu cred cu adevărat. Așa va trebui prezint lucrurile care mie mi se par a fi esențiale. Asta presupune gândire, analiză și sinteză. Probabil vi s-a întâmplat de multe ori aflați un lucru pe care îl știați dinainte dar pe care nu îl exprimaserăți niciodată în acea formă. Există acest sindrom, acea diferența între oamenii care fac lucruri și cei care doar le gândesc. Cei din urmă știu le exprime mai bine în cuvinte. Decât ne revoltam, mai bine ne folosim de aceștia. Ne folosim de ocazia de a face o prezentare, pentru a articula anumite lucruri care sunt încă numai în mintea noastră. Primul sfat atunci când trebuie faceți o prezentare, cu atât mai mult cu cât este prima, este va pregătiți temeinic. Fiind prima dată când așterneți gânduri despre afacere, va trebui va asigurați o faceți în ordinea corectă în așa fel încât voi înțelegeți în primul rând despre ce este vorba. Mulți spun ar trebui va puneți în pielea celor care asistă la prezentare dar asta este extrem de dificil. Cel mai bine este va puneți în pielea clienților. Ei sunt cei care evaluează cel mai bine oferta de produse și servicii. Care sunt lucruruile care contează pentru ei? În primul rând simplitatea propunerii. Așa zisă oferta de valoare trebuie fie unică, simplă și atrăgătoare. Trebuie le rezolve o nevoie evidență pentru care astăzi, toți folosesc diverse alte metode consumatoare de timp pentru o rezolvare satisfăcătoare. Trebuie oferta voastră o ia pe scurtătură, fie atât de evidentă încât toți se întrebe oare cum nu s-au gândit la ea. Dacă considerăm v-ați atins scopul, urmează alte detalii privind echipa care se ocupă de proiect, cu competențele fiecăruia și cu motivația fiecăruia dintre ei. Apoi, conceptul de business, felul în care toate resursele participă nemijlocit la procesarea ingredientelor principale. În ziua de astăzi, chiar și modelul de business trebuie fie la fel de inovativ și produsul. De multe ori, simplificăm mai degrabă procesul decât inovam produsul sau serviciul. Acest aspect este apreciat de audiență. Vom încheia cu un set de cifre semnificative, care concretizează poveștile de până în acel moment. Este de preferat fie cifre actuale, istorice dar și previziuni pentru viitor. Dacă respectăm sfaturile de mai sus, restul nu mai este atât de important: forma almbicată a prezentării sau descrierea simplă, negru pe alb, sunt detalii. Evident ne dorim ca audiența  priceapă direct mesajul nostru fără a fi nevoie îl mai descifreze. Așadar, lucruri simple, spuse din inima. Numai avem ce prezenta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *