whiteboard-849812_1920

Se vorbește mult despre integrarea unui scop nobil în afacere. Din păcate, se pare astăzi, discuțiile sunt puse rareori în practică și asta are loc în defavoarea businessului. Legătură dintre societate și afacere trebuie fie naturală, însă rămâne parte a inovației. Inovația nu este completă atâta timp cât se referă numai la satisfacerea unei nevoi. Această nevoie, o dată satisfăcută, va trebui aducă un beneficiu comunității căreia i se adresează, iar comunitatea va trebui în final se poată dezvoltă mai ușor sau mai repede. Chiar dacă este vorba despre creștere sau dacă este vorba despre calitate, inovația noastră va trebui ajute la urmă urmei, oameni. Fie vorbim de oameni defavorizați, fie vorbim de oameni cu potențial de dezvoltare, cauza socială pe care o adresăm poate fi la fel de benefică. Am învățat datoria noastră, a celor ce avem norocul putem inova, este în primul rând de a potența categorii sociale de succes. Vorbim aici despre cei care prin ascensiunea lor, potențează bunăstarea comunităților din care provin. Concret, există câteva cai confirmate prin care afacerea poate fi legată de un scop social. Prima și cea mai directă, ar fi construirea afacerii încă de la început, cu scopul social inclus. Construcția modelului de afaceri, construcția planului de business, nu se opresc la lansarea produsului în piață, ci merg până la felul în care satisfacerea nevoii îmbunătățește viață comunității. Se măsoară efectul și se trece în zona socială, care apoi alimentează din nou inovația și ciclul afacerii continuă. Profitul, sau o parte din profitul potențial este alocat scopului social, conștienți fiind astfel, capacitatea de generare a valorii va crește pe termen lung. Important va fi ținem „ochii pe minge”, în așa fel încât afacerea meargă înainte în mod controlat fără a ne pierde în vâltoarea binelui social. O astfel de eventualitate omoară businessul până la urmă, curmând capacitatea lui de a mai servi cauza inițială. A două variantă, este asocierea businessului cu o cauza oarecum legată de obiectul de activitate, fără această fie integrată în afacere. Este modul în care multe corporații, afaceri mai mari, aleg prin succesul lor potențeze succesul unui efort social, de dată asta de obicei al unei categorii defavorizate. Uneori afacerile se integrează vertical cu societatea, cum ar fi exemplul organizării pieței boabelor de cafea pentru producătorii poată avea un venit rezonabil. Alteori afacerile se integrează orizontal, cum este exemplul organizării de către Unilever a unei piețe a muncii pentru femeile singure, pentru acestea fie independente și evite expunerea la abuzuri. Afacerile se dezvoltă împreună cu cauzele sociale și sunt mereu prezentate împreună, succesul de baza nefiind posibil fără succesul cauzei aferente. Există și a treia varianta în care afacerea rulează indiferent de orice aspect social iar la finalul exercițiului financiar se alege scopul social căruia îi va fi alocat o parte din profit. Este o variantă mai primitivă, însă tot este mai bună decât cazurile în care se urmărește numai profitul. Așadar, va trebui observăm afacerile cuplate cu o cauza socială au mai multe șanse de succes, dincolo de a observă motivația socială este uneori mult mai puternică decât cea materială. Am prezentat însă acest subiect din ambele puncte de vedere pentru a demonstra are întradevăr sens pentru orice întreprinzător.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *