stickies-3798061_1920

Indiferent cum ne-am uita la ele, costurile vor fi mereu prea mari. Psihologia furnizorilor îi îndeamnă să ceară costuri mai mari decât ar trebui pentru a avea de unde să facă discounturi. Pe de altă parte, sunt costuri care nu ar trebui reduse. Întreprinzătorul este cel care trebuie să hotărască. Să spunem că dintr-un motiv anume ne-am hotărât să facem un exercițiu de reducere de costuri. În principiu, afacerea noastră ar trebui să fie suplă. Există o discuție în legătură cu costurile interne și cu cele externe, în sensul în care cele externe ar trebui să fie mai mici însă nu se întamplă întotdeauna așa. Acestă este un criteriu obiectiv în funcție de care pot să iau măsuri. Opinia noastră este că o dată pe an, trebuie făcut un efort care să reducă costurile măcar cu 5%. Această reducere vine in condițiile în care într-un an de zile vânzările mele ar trebui să crească și toate costurile ar trebui să se reducă. Un alt criteriu obiectiv este legat de costurile fixe. Ele trebuie să scadă ca și pondere în vânzări dar ar trebui să scadă și ca și sumă fixă. Trăim în epoca „resource sharing” și asta trebuie să aducă economii continue. Nu spunem că trebuie să fim obsedați de reducerea costurilor, nu spunem nici că trebuie să alterăm armonia afacerii și să stricăm relațiile cu furnizorii, însa reducerea costurilor este un fapt care trebuie să fie anual pe agendă. Încercăm să fim drăguți cu toți partenerii dar asta nu înseamnă că încetăm sa fim drăguți. Dimpotrivă, trebuie să avem o relație împletită de timpul afacere/amiciție, care să rămână pragmatică atunci când vine vorba de costuri. Există varianta folosită de companiile mai mari în care angajăm o firmă specializată în reduceri de costuri. Putem atunci să dăm vina pe ei, indiferent cât de abrazivi ar fi in discuții. Good cop, bad cop a funcționat bine întotdeauna. Există anumite costuri însă care o dată reduse ar altera calitatea produselor sau serviciilor noastre. Spre exemplu salariile celor direct productivi. Modificarea componenței acestora între fix și variabil trebuie făcută cu mare grijă. Dacă în prezent avem o variantă complet pierzătoare pentru firmă, chiar și acestea vor trebui renegociate însă renegocierea va trebui făcută cu cifrele pe masă. Oamenii vor trebui să schimbe un prezent profitabil, pe unul rezonabil cuplat cu un viitor foarte profitabil. Toate costurile directe, costurile variabile trebuie manevrate cu mare atenție pentru ca businessul sa nu fie alterat. Poate că vom trece pe termen scurt printr-o încetinire a creșterii dar aceasta trebuie să revină repede pe un trend ascendent. Reducerea de costuri înseamnă eficiență. Iar eficiența înseamnă liniște.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *