desktop-3207338_1920

Toată lumea vorbește despre echipă. Echipa este foarte importantă pentru succesul afacerii, dar cum măsurăm performanța acesteia? Dacă nu îi măsurăm performanța, cum vom ști dacă echipa este potrivită sau nu? Știm cum se măsoară activitatea profesională a angajaților. Dar cum măsurăm performanța întreprinzătorilor? Se spune investitorii apreciază în primul rând echipa, dar o apreciază oare în orice condiții? Este posibil nu o facă. Este posibil se uite mai întâi la rezultate, pentru mai apoi vadă cine le-a generat. Dacă rezultatele sunt generate de o singură persoană, atunci avem de a face cu un caz, iar dacă rezultatele sunt generate de o echipa, atunci e mult mai bine. Despre ce rezultate este vorba? Depinde. Firma poate fi evaluată în funcție de numărul de clienți. Este vorba despre cazul în care numărul de clienți este important, chiar dacă afacerea nu generează profit. Clienții îmi arată însă firma este pe drumul cel bun. modelul de afaceri pare a fi potrivit. Alteori poate fi vorba despre profitabilitatea per client. Atunci se calculează un potențial al veniturilor în cazul în care banii investitorilor ar declanșa o ofensivă în piață. Cea mai banală evaluare se face în funcție de EBITDA, adică profitul generat de afacere în absența elementelor care disturbă această cifra. Dobânzi, amortizare și eventuale taxe și impozite plătite. Aceste valori ale EBITDA se înmulțesc de obicei cu un multiplu care variază în primul rând în funcție de piață. Iar piață stabilește indicii în funcție de alte tranzacții asemănătoare. Tranzacțiile trebuie fi avut loc în regiune, sau într-un alt loc asemănător din punct de vedere al apetitului pentru risc. Dacă va întrebați de unde vin multiplii, ei vin obiectiv conform explicațiilor de mai sus și subiectiv în funcție de apetitul fiecăruia și de vârstă și faza de dezvoltare a afacerii. Ați putea spune contează și volumul de muncă și de inteligență investit în dezvoltare. Este adevărat, contează. Dacă acesta nu ar fi consistent, nu s-ar mai măsura ceilalți indicatori. Însă fără indicatorii arate bine, volumul de muncă nu contează cu adevărat. Așadar, valoarea echipei are două componente: valoarea obiectivă, despre care doar ce am vorbit și valoarea subiectivă care este apreciată de fiecare după propriile criterii. Valoarea subiectivă se referă la diversitatea echipei, la motivația personală și motivația de grup, la încrederea în afacere și viziunea fiecăruia. De obicei, un interviu cu fiecare membru al echipei este o soluție bună pentru acest tip de apreciere. Cam astea ar fi instrumentele cu care se măsoară performanță echipei. Asta va trebui măsurăm și noi la un moment dat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *