question-2309040_1920

Atunci când înființăm o afacere, ne gândim nu știm mare lucru dar vom învață din mers. Ce se poate învață din mers și ce trebuie învățat din teorie?  Evident cele mai multe lucruri le înveți de unul singur, însă se pare acestea nu sunt de ajuns atunci când vrem afacerea noastră din domeniul inovativ crească mare. Nu spunem talentul nu ar fi de ajuns, însă de cele mai multe ori trebuie combinat cu bune practici pe de o parte și cu sfaturi utile pe de cealaltă parte. realizezi vrei ceri un sfat și chiar o faci, ai nevoie de unul din două ingrediente. Poți simți pe pielea ta vrei mai mult și atunci când dai de greu nu mai găsești altă soluție sau ști încă de la început o afacere a ta are nevoie primească resurse externe. Vorbim aici de mentorat, sau în formă pe care o oferim noi, de „sfaturi”. Nu le-am cules din cărți, le-am experimentat pe pielea noastră. Atât în corporații cât și în firme mici, atât în afaceri tradiționale cât și în firme inovative. La ce ajută sfaturile? În primul rând m-ar putea ajuta  ies dintr-un impas. aleg o ruta, caut un fir roșu, evadez din ambiguitate și devin coerent. În al doilea rând, dacă dau de gustul teoriei, voi învață din ce în ce mai mult, voi aplică ceea ce învăț și voi fi martorul rezultatelor. Acela este momentul în care devin deschis noilor cunoștințe, tehnici și instrumente. În primul rând îmi va face mare plăcere conturez o strategie și apoi un întreg plan strategic. Cu cât voi învață mai mult mi se va părea știu mai puțin. Este un sentiment natural pe care îl simțim cu toții pe măsură ce învățăm.  Însă acest sentiment ne motivează descoperim mai mult, ceea ce nu poate fi decât benefic. Crede cineva poate reuși în afaceri fără a fi ghidat de vreun fel? Fără o pregătire cât de cât practică dacă nu teoretică? Crede cineva o afacere din domeniul inovației poate reușească pur și simplu, pentru ideea inițială a fost una bună? Vremurile acelea au apus. Au fost vremuri în care capitalismul sălbatic făcea cunoștințele de business fie mult mai puțin importante decât experiență de viață. Business inteligence era înlocuită de street inteligence și așa s-au acumulat averi, s-au înregistrat succese și apoi eșecuri. Trăim în vremea in care „sharing-ul” este prezent in toate domeniile. Noile afaceri nu mai sunt disponibile oricui. Competența înlocuiește amatorismul. Și atunci, ce întrebăm? În principiu, orice: strategie, finanțe, marketing, vânzări, echipa, idee, inovație, organizare, model de afaceri, avantaj competitiv sau orice ne trece prin cap. Veți găsi răspuns la orice. Dacă nu am răspuns deja la întrebarea voastră o vom face repede, o dată ce vom primi solicitarea pe platformă. Curaj! Nu există întrebare prostească.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *