Gruppe von Köpfen in verschiedenen Farben

Domeniul strategiei cuprinde o structura fixă, solidă, care în general nu a fost contrazisă în nici un fel de către diverși teoreticieni. Însă la fiecare pas, în domeniul alegerii pieței, obiectivelor și a construirii avantajului competitiv, există o mare varietate de rute care pot fi la fel de bune sau de puțin bune, în măsura în care ele sunt potrivite felului de a fi al întreprinzătorului. Un om introvertit nu va avea succes într-o afacere care presupune un contact permanent cu lumea exterioară, la fel de bine cum un om extrovertit va avea de furcă cu o afacere care implică managementul riscului și controlul atent al costurilor și operațiunilor. Pe de altă parte, un specialist fără cunoștințe de management poate crea o afacere extrem de bine orientată în jurul produsului creat, fără poată crea o structura comercială sau un model de afaceri competitiv în timp ce un manager generalist poate crea un model de afaceri extrem de bine pus la punct fără a fi în stare creeze de unul singur un produs competitiv. Aceste realități trebuie știute de către întreprinzător în orice moment pentru ele trebuiesc remontate prin alcătuirea unei echipe competitive care conțină câte puțin din fiecare competență de bază. Credem indiferent de tipologia întreprinzătorului, acesta are nevoie de câteva elemente strategice pentru afacerea pornească bine. Dacă este omis un element important, afacerea poate continua cu speranțe deșarte de revenire, până când se termină banii și nici un investitor nu mai este dispus investească într-un model care evident este greșit. Obișnuim spunem genul asta de provocări sunt doar probleme punctuale care pot fi ușor rezolvate, dar incompatibilitatea umană se rezolva greu și este nevoie de mult talent și experiență pentru a aduce în jurul mesei oameni competenți și motivați. Trebuie ținem cont de faptul aici nu vorbim nimic de plata acestora, pentru resurse nelimitate ar rezolva această problema puțin mai ușor. Oamenii pe care îi aducem in jurul unui proiect însă trebuie sosească la momentul oportun, atât pentru preocupările lor cotidiene cât și pentru nevoile afacerii. În legătură cu acest subiect ar fi de scris o carte întreagă dar până una alta, va rugăm fiți atenți la felul in care conectați primele puncte disparate care „leagă” o afacere. Spunem din nou aceeași afacere poate fi construită in 100 de variante in funcție de echipa care o concepe. Și toate cele 100 de variante pot fi la fel de bune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *