books-3205451_1920

Unii ar spune că nu este greu să fi Human. Pentru cei care nu au promovat acest standard însa, se poate dovedi a fi extrem de greu. Credem că pentru o persoană să se schimbe, ea are nevoie de un impuls mai puternic decât orgoliul său. Pentru o afacere să se schimbe, are nevoie de un întreprinzător care să creadă în anumite valori. Altfel, este imposibil. Ce este nevoie să se întample pentru un întreprinzător să evolueze? Să se îndrăgostească iremediabil de o persoană de calitate? Să aibă parte de un șoc personal care să îi schimbe direcția? Să simtă nevoia să dea înapoi atunci când a primit ceva important? Toate aceste evenimente pot fi motive pentru evoluție, însa ce credeți despre dorința de a intră în rândurile comunitații Human? Ar putea avantajele oferite de această comunitate să fie destul de puternice pentru a declanșa dorința de schimbare? Premisa noastră este că da. Este posibil nevoia de a continuă afacerea în care crede cu toată ființa să îl facă pe întreprinzător să se schimbe, dacă vede certitudinea că afacerile Human au mai multe șanse de a fi finanțate, de a se dezvoltă. Poate că această perspectivă depașeste orgoliul unora și le permite să se schimbe. Există o mare contradicție care apare între afacerile Human și cele obișnuite. Dorința de a obține profit cu orice preț atinge uneori cote apoteotice, inhibând total posibilitatea unei altfel de perspective. Scopul final social, dorința de a stimula dezvoltarea unei comunități, pot să compenseze foarte bine prioritatea de a face profit cu orice preț. Însă contradicția în termeni este evidentă. Switch-ul de care are nevoie întreprinzătorul este extrem de puternic, iar schimbarea este extrem de amplă. Este echivalentă cu pierderea unei stări de echilibru și căutarea alteia. Doar prin renunțarea la echilibrul instabil pe care îl reprezintă „căutarea” surselor de profit imediat, putem să ne recalibrăm atitudinea. Nu încercăm să banalizăm încercările întreprinzătorilor de a fi Human dar nici nu supraevaluăm eforturile acestora în direcția schimbării. Ce spunem însa, este că dacă trecerea de la un concept al afacerii la altul este relativ simplă, consistența în timp a acestui comportament este cea dificilă. Traversarea perioadelor grele cu aceeași dezinvoltură cu care traversăm perioadele bune pare a fi confirmarea succesului. Pentru a păstra această consistentă pe care o obținem cu greu, va trebui să credem în principiile Human. Până vom reuși să credem, va trebui să ni se dovedească cumva că ele funcționează. Platforma noastră vrea să fie dovadă de care întreprinzătorii au nevoie. Dovadă că a fi parte din comunitatea Human și a acționa atare adaugă valoare atât persoanelor cât și afacerilor. Pentru că afacerile au viața lor. Cultură lor și caracterul lor. Să le facem să fie Human.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *