desktop-3207338_1920

Noua generație nu are nimic de ascuns. Transparența care îi caracterizează înseamnă că ei găsesc valoare în a împărtăși ideile cu ceilalți. Cum transformăm acest obicei în motor de dezvoltare? Cafenelele inovative, locurile dedicate tinerilor antreprenori, minților creative, sunt organizate cu mese mari la care discută și creează mai mulți oameni deodată. Nu se jenează unul de celălalt ci dimpotrivă, găsesc că este util să interacționeze unul cu celălalt atâta timp cât îi leagă apartenența la o anumită clasă de tineri întreprinzători. Pereții sunt nefinisați, țevile sunt aparențe, numai lumina este de calitate. Pâna și scaunele sunt incomode, pentru a scoate în evidență motivul pentru care se strâng acolo. Pentru că le place să creadă că aparțin unui anumit segment. Pentru că nu sunt acolo să stea comod ci sunt acolo să fie împreună. Generației trecute i s-ar părea extrem de ciudat. Ei caută separeurile, caută să își ascundă planurile pentru că alții să nu profite de secretele lor. Tinerii de azi însa au avantajul competitiv în minte. Afacerile au devenit mult mai sofisticate pe de o parte dar oarecum mai simple din punct de vedere al concurenței. Ce afaceri puteau inventa părinții noștri? Comerț, construcții, Horeca, servicii, nu prea multe oportunități. Avantajul competitiv stătea de multe ori în locația afacerii și asta se putea fură. Astăzi, majoritatea investesc în „blue ocean”. Părerile altora ei despre idei creative sunt de mare ajutor. Un grup poate să creeze cu mult mai mult succes o idee valoroasă. Colaborarea este deci valoroasă. Nouă economie se bazează pe scala căreia i se adresează afacerile nu pe unicitatea resurselor. Este mai important să ajungi la o comunitate cât mai numeroasă cu resursele unui grup de oameni, decât să ajungi într-o piață îngustă de unul singur. Afacerile de astăzi sunt mult mai complicate decât cele de ieri. Însa și noile generații sunt din ce în ce mai inteligente, mai capabile să jongleze cu mai multe noțiuni. Pentru moment, școala noastră de software creează specialiști de produs, dezvoltatori, pe când școala americană creează oameni de afaceri care să știe să își promoveze ideile. Este ceea ce ne lipsește și pentru acest motiv, încercăm să suplinim lipsa de pregătire antreprenorială. Dincolo de școală însa, tinerii noștri sunt cel puțin la fel de creativi ca ceilalți tineri ai lumii civilizate. Au însa nevoie de instrumente care să îi ajute să iși pună ideile în practică. Bine sau rău, spiritul de colaborare castigă bătălia creativitații. Rețelele de socializare crează comunități neștiute, în care milioane de întreprinzători din culturi diferite pot să comunice și să interacționeze pe un subiect anume. Aceasta este nouă tendință și dacă nu ne încadrăm în trend, riscăm să ramânem pe dinafară și să contemplăm de la distanță nouă economie. Deocamdată, această ocupă un loc redus însa ponderea va crește accelerat. Întreprinzătorii trebuie să se adapteze sau să înceteze să fie întreprinzători.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *