network-3732122_1920

Inființăm firma. Dezvoltăm produsul sau serviciul. O facem cu multă pasiune și ajungem în momentul în care piața trebuie să confirme toate eforturile noastre. Cum o facem? Schimbăm balanța afacerii? Nu schimbăm balanța afacerii dar schimbăm preocupările întreprinzătorului. El este cel care trebuie să se adapteze. Poate că este nevoie să facem anumite recalibrări la nivel de dezvoltare a produsului sau poate că modelul de afaceri are nevoie de reglaj fin. Însă schimbarea majoră trebuie să vine din partea secțiunii privind vânzările. Trebuie să devenim o afacere echilibrată, transformăndu-ne din afacerea construită în jurul produsului. Este o schimbare majoră însa la urma urmei totul ne indică această direcție. Piața are nevoie sa afle că existăm. Dacă suntem confortabili cu oferta noastră către consumatori, va trebui să începem vânzările cu aplomb. Companiile inovative vor avea un fel aparte de a vinde. Fiecare membru al echipei trebuie să își promoveze produsele. Așa se demarează în forță. Toată lumea este concentrată pe minge. They play ball. Apoi, o forță de vânzări pur sânge poate să preia ștafeta însă membri echipei nu o predau niciodată. Ei continua să își promoveze cauza pentru ca bulgărele să se poată rostogoli. Când viteza de rostogolire devine îndeajuns de mare, forța de vânzări poate să preia ștafetă. Lor însa le va fi greu să promoveze ceva nou pentru piața, așa cum le va fi usor să promoveze un produs consacrat. În acest domeniu, părerile sunt împărțite. Sfatul nostru însa este ca toți ochii trebuie ațintiți către piață la un moment dat. Riscăm altfel să ne îndepărtăm de nevoile ei și să dezvoltăm o idiosincrazie din care apoi ieșim mai greu. Vânzările pot fi organizate pe bază de segmente, pe bază de canale sau pe bază de produse. Cu cât mai specializate cu atât mai bine. Se pare că cheia vânzărilor stă în motivare. O echipă de vânzări motivată va fi o echipă ambitioasă. Evident că nu toată lumea are aceleași calități de vânzător. Pasiunea însă, este de multe ori mai importantă decât motivația unilaterală Așa că, toată lumea trebuie să vândă la un moment dat așa cum se pricepe. Acest concept a mers atât de departe încat în instituțiile financiare, pană și risk managerul este unul dintre personajele importante în privința vânzărilor. Cel care apreciază mai bine riscurile va ști cum să personalizeze produsul în așa fel încât să acopere riscurile potențiale. Cei mai slabi pregătiți, vor refuza tranzacția pur si simplu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *