stickies-3798061_1920

Un produs sau o mie de produse. Numărul lor nu este decât un amănunt. O afacere rămâne o afacere, indiferent cum arată ceea ce vinde. Există oare o formă specială de afacere care dezvolte un singur produs și totul se învârtă în jurul acestuia? Noi credem nu ar trebui existe, dar cu toate astea, le întâlnim relativ des. Și asta pentru acest gen de afaceri inovative sunt construite nu în jurul unui produs dar în jurul unui specialist în produse. Alocăm apoi toate resursele către dezvoltarea produsului, creem numai câteva activități și funcțiuni necesare acestuia și punem toate eforturile în slujba bulgărelui de aur. Nu spunem este greșit. Credem însă e bine gândim puțîn mai departe decât atât. Credem este bine creem produse complementare, care ar putea întregească oferta. Credem un produs anume poate fi mult mai bine evaluat dacă este parte dintr-o platforma mai completă. Credem în același timp o afacere trebuie derulată și când nu o vom vinde niciodată. Numai atunci își va atinge potențialul cu adevărat. Dacă o creăm în scopul vânzării, orice decizie am lua o luăm în acest context și ajungem peticim un produs fără avem soluții finale și solide. Revenim: există tot felul de afaceri. Pasiunea face de multe ori diferența indiferent de felul în care este construită acea afacere. Dacă alături de pasiune putem punem și o strategie mai complexă, în așa fel încât dăm șansă afacerii evolueze în condiții bune indiferent dacă înregistrăm un succes vremelnic sau nu cu produsul nostru vedetă, atunci putem spune am construit o afacere solidă și totodată flexibilă. Economia digitală permite astăzi ne focusam pe o platforma față de a ne concentra pe un produs. Asta înseamnă mai multe produse o dată, pe care le dezvoltăm etapizat. Economia digitală este extrem de flexibilă. Ea permite alianțe și chiar încurajează punerea la un loc a mai multor minți creative. Lumea abundă în resurse iar lipsa acestora înseamnă decât am greșit direcția sau nu suntem destul de insistenți. O afacere complexă împletește elementele constitutive în așa fel încât se creeze un peisaj cât mai complet. Strategia funcționează in orice domeniu, oricât ar fi de nou și oricât de mult ar lasă impresia este numai despre viteză de execuție și nimic mai mult. Inovația face concurență pară a dispărut. Poate dispare din piață, dispare de la nivel de consumator, dar apare la nivelul atragerii de resurse. Iar această concurență este chiar mai dură decât cea tradițională.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *