business-257911_1920

În cazul în care dorim stabilim obiective pe termen mediu și lung care ne ajută ghidăm afacerea noastră în perioada următoare, 3-5 ani pot reprezenta o perioada rezonabilă. Depinde însă de natură afacerii, de perioada de care această va avea nevoie pentu a se maturiza. Depinde de asemenea de clienții potențiali și de nevoia de dezvoltare a motorului care creează valoare interacționând cu clienții potențiali. Oricum ar fi aceste variabile însă, perioada menționată mai sus reprezintă de obicei așteptările investitorilor și finanțatorilor atunci când se uită la afacerea noastră. De asemenea, 3-5 ani reprezintă o perioadă îndeajuns de scurtă sau de lungă pentru a oferi business-ului nostru o orientare strategică. În cazul în care avem nevoie ne calibrăm viitorul îndelungat și ne ajută o vedere de la distanță, este util încercăm ne vedem în viitor peste o perioada de 10 ani. Chiar dacă nu vom ajunge acolo, este deosebit de important pentru viziunea noastră ne imaginăm cum vom arată peste o perioada lungă de timp. În 10 ani se presupune am traversat transformări radicale, am avut timp angajez oameni potriviți scopului meu, am avut timp iau decizii radicale care schimbe „față” afacerii mele. Este greu de crezut 3-5 ani sunt de ajuns pentru toate aceste transformări și de aceea este greu de crezut putem gândiout-of the box” în legătură cu schimbările pe care ni le imaginăm. Ori dacă avem în vedere transformări în următorii 10 ani, poate ar fi bine le începem de acum. În altă ordine de idei, avem nevoie de multe ori de previziuni în privința datelor financiare. Nu putem face altceva decât modelăm datele existente în funcție de prezumpțiile legate de viitor. Așadar, nu putem face un buget consistent fără a avea un plan de afaceri pe termenul de care avem nevoie. De obicei, în orice modelare financiară, primii doi ani au o importantă mai mare. Pentru primii doi ani este nevoie de un plan financiar care țină cont de evoluția lunară a afacerii. Pentru anii care urmează este nevoie numai de o evoluție anuală a cifrelor, în cel mai rău caz, semestrială sau trimestrială. Cu cât termenul este mai îndepărtat, cu atât prezumpțiile sunt mai vagi și cifrele mai relative. O glumă spunea într-o groapă adâncă au căzut un specialist în marketing și un finanțist. Specialistul in marketing a desenat un grafic pe peretele gropii și i-a spus celuilalt: stai liniștit, totul va crește, va fi bine și vom ieși. Finantistul s-a uitat la el speriat și i-a spus: nu vrei mai bine presupunem avem o scară?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *