motivation-3233650_1920

Cine suntem noi să vă limităm visurile? Evident, puteți visa la ce vreți, când vine vorba despre afaceri însa, visele trebuie să fie rezonabile. De obicei, puțin peste a fi realizabile. Ne facem de obicei planuri cu gândul ca vor fi numai pentru noi. Dacă suntem entuziaști într-un anumit moment, stabilim ținte nobile, foarte îndepărtate, fără contact cu prezentul. Asta este situația fericită, pentru că dacă vine vorba de un alt utilizator al planurilor și viziunilor noastre, ne repliem și devenim mai rezonabili. Ce facem însă atunci când planurile noastre nu sunt atât de ambițioase dar o dată cu apariția unui utilizator extern, fie el finanțator sau investitor, totul explodează cu entuziasm. Este bine să exagerăm sau este mai bine să rămânem cu picioarele pe pământ? Păi să ne gândim la ce ar vrea un investitor rezonabil să audă de la noi. Probabil că se uită în primul rând la echipa din jurul afacerii. La întreprinzător și la partenerii afacerii lui. Dacă planurile conectează prezentul cu un viitor nu prea îndepărtat și dacă creșterea este rezonabilă și dozată crescător, atunci putem spune că am pășit cu dreptul. Dacă planurile sunt exagerate și presupun creșteri care nu s-au mai văzut în industrie, atunci investitorul știe că fie nu are de a face cu un întreprinzător corect si transparent, fie că prezentatorul este complet deconectat de la realitate.  Și mai rău este să fie prezentate niste ținte supra realiste pentru care să nu existe nici un plan. Investitorul se uită ca la un film stiintifico-fantastic, zâmbește și trece la urmatoarea prezentare. Sfatul nostru este deci: visați la stele atâta timp cât sunteți singuri, dar imaginați-vă planuri rezonabile atunci când prezentați afacerea altcuiva. Afacerile inovative sunt atât de susceptibile eșecului încat un succes relativ este să reușim să oferim un produs viabil pieței. Ce să mai vorbim despre profituri uriașe? Se spune despre o afacere inovativa, că dacă în primii cinci ani este pe profit, înseamnă ca este o afacere proastă. Și asta pentru că afacerile din „new economy” trebuie să se adreseze nevoilor unei mase mari de consumatori. Ori acest lucru este posibil la costuri foarte mici. Mulți clienți și costuri mici, înseamnă o perioadă mai lungă până la a fi profitabili. Așadar visați, dar țineți realismul în buzunarul de la piept. Pentru că și crocodilul zboară, dar așa, mai pe jos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *