financial-2860753_1920

Fiecare produs are prețul sau pentru care combinația cu volumul vândut este optimă. Cum găsim acest preț și cum se comportă produsele dacă prețul este mai mic sau mai mare? Produsele sau serviciile sunt percepute într-un fel anume de către piață. Fiecare, īn funcție de nevoia pe care o satisface, de concurența existentă īn piață și de funcționalitatile pe care le are, este perceput de către consumatori având o anumită valoare. Daca produsul este vândut sub această valoare, piața  îl percepe ca și cum ar avea o calitate îndoielnică, iar dacă el este vândut cu un preț mai mare, este posibil să fie perceput drept a fi prea scump. In prima instanțä volumul vânzărilor o sa crească la inceput dar pe termen lung este posibil să scadă, pe când īn a doua instanță volumul va scădea cu sigurantță. Acestea sunt aproximări subiective fară mare valoare, deoarece există o mare diversitate de produse iar elesticitatea fiecaruia față de preț este foarte diferită. Īn mare însa, asta ar putea fi comportamentul unui produs standard. Sfatul nostru este ca prețul ar trebui sa fie cel potrivit, pe care piața îl recunoaste a fi potrivit. Prețul corect se potrivește prin incercări succesive īnsă īncercările nu ar trebui să fie prea dese. Dacă ar trebui să alegem intre stabilitatea prețurilor și corectitudinea lor, am alege totuși corectitudinea. Din punct de vedere strategic, volumul vânzărilor poate fi reglat din preț īnsă este puțin spațiu pentru asta īn jurul prețului optim. In momentul în care vrem să creștem vânzările va trebui să ajustăm modelul de livrare sau să încercăm să diversificäm piața īn care distribuim produsele. Uneori modul de promovare este determinant, alteori nu. Prețul ar trebui să fie ultimul element care să fie modificat. Voi vinde mai ieftin si mai mult dacă produsul este poziționat ca fiind mai ieftin decât prețul la care este promovat. Voi vinde mai scump și mai puțin dacă produsul este poziționat ca atare. Trebuie să șțiți că nu există concurență prin preț. Astfel se poate intra într-un razboi al prețurilor din care nimeni nu iese caștigător. Singura variantă de a avea prețuri mici este dacă modelul de afaceri îmi permite să am cele mai mici costuri din piață.  Atunci voi fi considerat low-cost și voi concura ca atare. Oricum modelul prețului cel mai mic este foarte dificil de promovat și nu recomandăm aceasta strategie decât dacă afacerea noastră are toate atributele de rigoare. Pentru a vinde foarte scump, produsul trebuie să fie excepțional și intr-un fel sau altul să creeze foarte multă valoare pentru clienți. Acesta produse au īnsă viață destul de scurtă pentru că concurența le copiază foarte repede. Oricum, strategia ține atâta timp cât ramânem foarte competitivi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *