failure-3791091_1920

La fel ca majoritatea întrebarilor legate de felul de a reacționa al întreprinzătorul și raspunsul la această întrebare ține de personalitatea fiecăruia. Indiferent de părerea noastră, fiecare este bine să se poarte asa cum este de fapt. Dacă ne întrebați însa care ar fi comportamentul ideal, atunci vă putem raspunde. Ce se întampla în cazul în care suntem extrem de duri și pragmatici în legatură cu clienții și furnizorii noștri? Există două situații: atunci când avantajul nostru competitiv este unul solid și când oferta noastră de produse sau servicii este unică, clienții vor dori cu tot dinadinsul să cumpere. În acest caz, nu numai că putem să cerem banii cash la fiecare achiziție, dar putem să cerem și un premium, adică un preț mai mare decât ar fi normal, pentru riscurile pe care mi le-am asumat să fiu primul in piață. Cealaltă situație este cea în care acționez într-o piață cu mulți concurenți iar avantajul meu competitiv este mult mai instabil. În condițiile acestea, va trebui să construiesc relații personale cu clienții mei, să le acord termene de plată rezonabile și să fiu ințelegător atunci cănd este cazul. Dacă încerc să am față de ei o atitudine mai dură, este posibil să nu mai vând mare lucru. În cazul furnizorilor, lucrurile stau cam la fel: soliditatea avantajului meu competitiv este cea care decide posibilitatea de a avea un tip sau altul de comportament. Dacă furnizorii doresc să îmi vândă produsele lor, vor fi foarte binevoitori și îmi vor acorda tot felul de facilități. Dacă este o piață a furnizorilor, va trebui să platesc cash, pentru ca altfel nu voi putea menține continuitatea producției. La urma urmei, indiferent de puterea de negociere a clientilor și furnizorilor mei, eu sunt cel care aleg tipul de comportament față de acestia. Ceea ce este important însa este că în cazul în care aleg sa am o atitudine relaxată față de plăți și încasari, să știu tot timpul exact ce am de încasat și de plătit și care sunt posibilitațile mele de a o face. Un întreprinzător informat poate alege. Unul fără informații la zi este la dispoziția celor care știu despre ce este vorba și își conduce afacerea la voia întâmplării. Așadar, relaxat sau pragmatic, totul depinde de cât este întreprinzătorul de informat. Întrebarea mai potrivită ar putea fi: cât de informat trebuie să fie întreprinzătorul. Iar raspunsul este: foarte bine informat. În rest, depinde de felul de a fi al fiecăruia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *