Hand adjusting a button that set a Value from low to high

Orice business are de a face atât cu valoarea cât si cu profitul. O afacere Human, mai mult decât altele, are intenția de a captura valoare și după împărțirea ei în mod transparent cu clienții și cu furnizorii, să genereze profit pentru a se dezvolta. Dar ce este valoarea? Totul începe cu o idee, care poate fi de doua feluri: o idee utilă pentru un segment de consumatori, sau o idee mai puțin utilă, până în momentul în care nevoia încolțește sau nu în mințile potențialilor consumatori. O idee utilă poate fi de exemplu digitalizarea unei afaceri clasice, pentru ca resursele alocate să poată fi distribuite unui număr mult mai mare de clienți care au acces la web. Cu această ocazie, modelul de business conturează și simplifica atât nevoia cât și oferta, creând accesibilitate consumatorilor. În felul acesta, 10.000 de clienți au acces la aceleași resurse la care înainte aveau acces numai 1.000, la un preț de 5 ori mai mic decât înainte. Totul se petrece în fața computerului, de acasă, mult mai rapid si mai simplu decât înainte. Asta ar fi o idee utilă. O idee mai puțin utilă, identifică o nevoie care nu a existat vreodată nici in lumea clasică și nici în lumea digitală. Ideea mai puțin utilă  inovează totul de la A la Z. Inițiatorii ei încearcă apoi sa convingă publicul că ar putea să beneficieze de noutate, într-un mod revoluționar, renunțând să spunem, la alte mijloace de comunicare. Pentru ca această idee sa aibă succes, este nevoie de geniu pe de o parte și de o cunoaștere în amănunt a unei anumite piețe. Din aceasta combinație pot ieși ideile care găsesc un vid în viitor si își propun să îl umple. Revenind la valoare, ce înseamnă aceasta noțiune? In cazul nostru, este ceea ce un segment de consumatori este dispus sa „plătească” pentru a beneficia de o anume idee, un produs, un serviciu, sau o combinație de produse si servicii care îi acoperă nevoia mai ușor si mai repede. Tot ceea ce clienții sunt dispuși sa plătească constituie deci valoarea generată de o anumita nevoie. Intreprinzatorul ar trebui să știe care este aceasta valoare si ar trebui sa plănuiască modul în care va reuși sa captureze o porțiune din ea, îmbunătățind felul în care acoperă nevoia. În jurul ideilor utile se generează o valoare cuantificabilă, în timp ce ideile „mai puțin utile” pot sa genereze o valoare uriașă sau nulă, de cele mai multe ori, nulă. Felul in care conturam apoi afacerea, felul în care punem la un loc resursele și le transformăm în produse sau servicii, generează din nou, costuri și prețuri. Costurile reflectă felul în care cedăm o parte din valoarea identificată in jurul ideii furnizorilor de resurse. Furnizorii vor dori sa ne vândă resursele dacă vor crede că vom stăpâni un segment de piață, dacă puterea noastră de negociere va fi marcată de această perspectivă. Prețul in schimb, capturează valoare de la clienți, trucul fiind să captureze o valoare superioară de la cât mai mulți clienți deodată. Ceea ce rămâne afacerii noastre după scăderea celorlalte costuri de funcționare, se numește profit. Apoi afacerea va trebui sa evolueze o dată cu lumea din jurul ei pentru că altfel rămâne în urma. Acesta este felul în care afacerile transformă valoarea capturată, în profit. Pare simplu nu-i așa? Necesită viziune, anduranță, inspirație, consistentă si de ce nu, experiență. Nu știm altă rețetă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *