Innovation Leadership Philosophy

Afacerile sunt mecanisme economice puse la treabă in beneficiul „steakholderi-lor”, a celor din jurul lor. Ele livrează valoare clienților, cu ajutorul modelelor de afaceri. Concurează cu alții cu ajutorul avantajului competitiv, bazat pe o idee bună. Ce este o idee bună? Este o idee care modifica jocul. Care schimba regulile, scurtează sau îmbunătățește lanțul de livrare a valorii. Ford este o afacere, așa cum firma vecinului de apartament este o afacere. Ford investește enorm in branding, in timp ce vecinul nu o face. La afacerile mari, branding-ul este un „tampon” pentru inovație, sau mai precis pentru lipsa ei. La afacerile mici, branding-ul se face pentru segmentul de clientelă ales. Revenim: inovația nu este cea care îmbunătățește unul din elementele afacerii – locație mai buna, preț mai potrivit, publicitate mai eficienta, produs mai util sau poziționare mai adecvată – păstrând contextul existent. Inovația este din nou, cea care schimbă regulile jocului. Cea care creează valoare nouă, cea care schimbă obiceiuri de consum. Poate vă întrebați: cum este posibil sa inovăm mereu? De unde atâtea contexte? Răspunsul este simplu. Lumea evoluează, din ce in ce mai repede. Nevoile evoluează si oferta este mereu în urmă. In orice domeniu, se creează oportunități. Inovația nu are legătură cu industria. Este activă in orice industrie așa cum este activă in zona socială. Este activă oriunde există reguli vechi si trebuie schimbate. Acum încercați să vă imaginați in câte domenii, digitalul poate să schimbe regulile jocului fața de clasic, de tradițional? Acesta este motivul pentru care perioada prin care trecem se numește „revoluție digitală”. Motivul pentru care nevoia de inovație este mai pregnantă ca niciodată.  Atâta timp cat respectăm câteva reguli, oportunitățile ni se aliniază in fața ochilor. Tehnologia si mai ales concurența mai multor tehnologii, efectul de scala si beneficiile rețelei, sunt precondiții ale succesului digital. Ele creează premisele unor idei de calitate. Unor afaceri de succes. Putem inova parțial sau integral. Inovația integrală a unei nevoi, a unui proces, suna excelent, însă inovația parțiala a câtorva aspecte alee unei afaceri este mult mai eficientă. Este mult mai ușor să lucrăm cu alți jucători decât să lucrăm împotriva lor. Mult mai ușor să cooperăm decât să fim mereu în competiție. In noua realitate pe care o trăim, paradigma concurenței se schimbă. Domeniul inovației este atât de amplu, încât este nevoie de colaborare intre jucători pentru a-l popula. Alianțele despre care vorbea Michael Porter sunt mai actuale ca niciodată. Rețeta afacerilor inovative este complicată: este convergența dintre două lumi: cea digitală, stăpânită de generația tânără si cea a knowledge-ului, încă stăpânită de generația „adultă” dacă putem să o numim așa. Capacitatea celor din urmă de a se adapta noii generații este instrumentul care poate determina succesul si eșecul noii paradigme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *