Acronym of CFO – Cancel Former Order

Există două feluri de afaceri: cele care acordă importanță managementului financiar, care știu în orice moment cash-ul care le circulă prin vene și artere si cele care cred că pot avea o afacere de succes fără să o cupleze cu „fiziologia” ei. Vom vorbi aici despre prima categorie și vom enunța la rând, fără o ordine anume, primele 5 principii de bază care ne vin în minte, pe care ar trebui să le respectăm, pentru ca combinația dintre business și finance să poată dubla valoarea firmei. Începem cu principiile afacerii curente. Acestea ar fi:

  1. Generați rapoarte curente in privința vânzărilor. O evidența zilnică a vânzărilor, chiar daca nu este capabilă sa provoace decizii imediate, ține mingea în joc. Arătăm că suntem în control.
  2. Clienții încasați la termen pot genera o sursă a avantajului competitiv, însă lipsa unui control al politicii de încasare poate să genereze haos. Țineți evidența lor zilnică. Nu lăsați creanțele să vă scape de sub control. Creanțele ținute sub control, cresc vânzările. Mai multe vânzări, mai mare valoarea firmei.
  3. Faceți tot posibilul să semnați contracte cu termene cât mai lungi de plată. Termenele de plată se constituie într-un adevărat credit gratuit de care puteți beneficia. Cu cât acesta este mai mare, cu cât este acceptat mai mult de către furnizori, cu atât mai bine. Mai mult credit disponibil, mai multe vânzări, mai multă valoare.
  4. Cei care lucrați cu stocuri, puteți avea fie stocuri de materie primă, fie stocuri de produse finite. Exista și categoria producției neterminate, însă sunt cazuri mai rare. Stocurile înghit resurse. Mai bine zis, aveți nevoie de bani, pentru a vă permite sa aveți stocuri. Sfatul nostru: faceți tot posibilul să aveți cât mai puține. Exista concepte ca Just-In-Time sau Lean Production care optimizează stocurile și aprovizionarea ritmică. Căutați soluția optimă. Mai puține stocuri, mai multă valoare.
  5. Țineți mereu evidența evoluției capitalului de lucru. Combinația dintre receivables – clienți neîncasați, payables – plați de făcut către furnizori si inventory – stocuri, dacă este cazul, creează o anumită nevoie de capital, Îl numim „de lucru” pentru că fără el, nu ne putem derula activitatea. Mai mică nevoia capitalului de lucru, mai multă flexibilitate, mai multă valoare.

Acestea au fost principiile care se aplică ciclului de business, ciclului de conversie al afacerii, așa cum este cunoscut de cei care se pricep. Vă vom învăța să folosiți aceste sfaturi și cu ajutorul nostru veți crește valoarea firmei. Următoarele principii se vor referi la cash.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *